Vetrnik s križišča pri Klakočah - za gps sled, galerijo pritisni na zgornje ikone

Vetrnik

Vetrnik je razgleden vrh na vzhodnem robu Bohorja nad dolino Bistrice v Kozjanskem parku. Znamenit je po številnih suhih travnikih na katerih uspeva kar 25 vrst redkih in ogroženih orhidej. Z njega se ob lepem vremenu odpre razgled proti Gorjancem, vzhodnim vrhovom Posavskega hribovja, lepo se vidi Bizeljsko in Sotelsko gričevje, proti Boču in Donački gori in ob lepem vremenu ...

Pot na Veternik je primerna tudi za krajši družinski izlet, ki nas bo nagradil z lepimi razgledi.

Družinski izlet: Izlet je primeren za otroke stare 2 do 3 leta. Na poti pogrešamo nekoliko več smerokazov. Otroke bo zlasti navdušil prostran in razgleden travnat vrh Veternika, ki daje vtis, da smo precej višje kot smo v resnici.

Zahtevnost: Lahka označena pot. Med spustom je del poti skozi gozd neoznačen, vendar ne bomo zašli (marec, 2015). Na poti pogrešamo nekoliko več smerokazov.

Oprema: Običajna pohodniška oprema.

Višina: 708 m
Višina izhodišča: 620 m
Višinska razlika: 88 m

Izhodišče: Zapeljemo se do Bistrice ob Sotli, kjer nadaljujemo proti Podsredi. Pred Podsredo na križišču nadaljujemo proti Kozjemu. Takoj za postajo Rihter graben zavijemo levo proti Vetrniku in nadaljujemo po desni cesti v klanec. Vzpenjamo se po ovinkih mimo kmetij in po približno 3 kilometrih vožnje pridemo do prvega križišča z večjo asfaltno cesto, kjer na levi strani stoji znamenje - lesen križ. Tu parkiramo ob cesti.

Časi: Izhodišče - Vetrnik 30 minut, krožen povratek Vetrnik - izhodišče 30 minut .

Vzpon: S hojo pričnemo po kolovozu, ki nas vodi navzgor mimo lesenega križa. Kmalu pridemo na travnik z učno tablo o suhih travnikih na Vetrniku. Gremo naprej po kolovozu nad travnik in v nekaj minutah pridemo do ozke asfaltne ceste. Nadaljujemo levo naprej. Hitro pridemo do kmetije, kjer pred njo zavijemo levo na kolovoz. Le-ta takoj za kmetijo zavije levo in po kratki hoji skozi gozd pridemo do vznožja širokega travnatega pobočja hriba Vetrnik. S hojo nadaljujemo naprej in sredi travnatega pobočja pridemo do točke 6 učne poti (marec, 2015), ki vodi preko Vetrnika. Usmeri nas levo prečno čez travnik do točke 7. Od tu gremo desno navzgor po sorazmerno strmem pobočju do vrha Veternika, ki ga dosežemo v dobri minuti ali dveh.

Sestop: Iz razglednega vrha se spustimo do sedla tik pod vrhom. Tam je točka 8, ki nas usmeri levo navzdol na pešpot. Hitro pridemo do strmega travnika. Prečkamo ga in se spustimo do roba gozda in nato še naprej navzdol skozi gozd. V nekaj minutah pridemo do gozdne ceste, kjer zavijemo levo. Po kratki hoji skozi gozd prečkamo strma travnata pobočja. Držimo se naše poti in gremo mimo točke 9 in 10 učne poti. Takoj za točko 10 zavijemo desno v gozd. Od tu naprej se pot izgubi. Po lastni izbiri se spuščamo skozi gozd, vendar se ne bomo izgubiti, saj se diretno pod nami nahaja asfaltirana cesta. Ko jo dosežemo nadaljujemo levo in se po njej vrnemo na izhodišče, ki ni več daleč.