Hleviška planina od Pri Babi za gps sled ali galerijo pritisni na zgornje ikone
Hleviška planina

Hleviška planina je hišna gora Idrije. K temu veliko pripomore planinska koča slabih 20 minut pod vrhom, izvrstni razgledi na bližnje idrijske planote in Alpe daleč za njimi. Slednje nam razkrivajo posamezna razgledišča pod vrhom. Nekaj seveda doda tudi šnapcomat poleg vpisne skrinjice in žiga na vrhu (oktober, 2021). Slednji je deloma poraščen in razgleden zlasti proti jugu in ...

Na Hleviško planino se lahko odpravijo tudi družine z otroki starimi 4 do 5 let.

Družinski izlet: Izlet je zaradi svoje dolžine in tudi višine primeren za otroke stare 4 do 5 let. Če se na pot odpravimo z otroki starimi 3 do 4 leta nam je v prid planinska koča na Hleviški planini mimo katere gremo, saj lahko po potrebi tu zaključimo z izletom. Grebenast vrh Hleviške planine je deloma poraščen, dolg in sorazmerno ozek, a je proti jugu in zahodu kljub temu razgleden. Njegova južna travnata pobočja so sorazmerno strma, a bodo na njem otroci kljub temu našli dovolj prostora za tekanje in igro.

Zahtevnost: Lahka označena pot. Krajši del poti hodimo po neoznačenem brezpotju, a se mu lahko izognemo kot je opisano spodaj.

Oprema: Običajna pohodniška obutev.

Hleviška planina: 908 m
Izhodišče: 601 m
Višinska razlika na poti: 412 m

Izhodišče: Po regionalni cesti se zapeljemo v Idrijo, kjer se zapeljemo v center mesta. Držimo se glavne ceste do križišča, kjer nas prometni znak usmeri levo za Vojsko (oktober, 2021). Nato se ceste držimo do naslednjega križišča, kjer nas prometni znak ponovo usmeri levo. Te ceste se držimo do naslednjega križišča, kjer je sedaj smer za Vojsko desno, mi pa tu zavijemo levo za Kočo na Hlevišu (oktober, 2021). Sprva precej ozke ceste se držimo kar nekaj časa vse do prostora, kjer bomo desno ob cesti opazili oznako Pri Babi ter smerokaze za Pšenk, Gladke skale, Ravbarsko jamo itd. in levo manjši prostor, kjer lahko parkiramo. Izhodišče, ki nam prihrani kar nekaj višine se imenuje Pri Babi.

Časi: Izhodišče - Hleviška planina 1 ura 40 minut.

Vzpon: Gremo čez cesto, kjer stopimo na kolovoz v smeri spomenika sanitetne postaje. Sprva precej položna pot se v nadaljevanju vzpenja tudi precej strmo, vodi pa nas vrh ozkega grebena na katerem se deloma odpira razgled na Rovtarsko in Idrijsko hribovje. Kolovoz se sicer hitro prelevi v pešpot. Po krajšem sorazmerno strmem vzponu se pot kratko položi, sledi pa sorazmerno dolg in strm spust do slabega ozkega gozdarskega kolovoza, kjer gremo še vedno naprej po naši poti vrh grebena. Tu se pot položi in prične zložno vzpenjati. Še naprej se držimo naše pešpoti, po kateri se končno spustimo do kolovoza - desno ob razpotju je klopca in manjše znamenje (oktober, 2021). Tu zavijemo desno na zgornji kolovoz - ne gremo levo navzdol. Držimo se našega kolovoza, ki nas v slabih 2 minutah pripelje do taborniškega doma. Prostor po domom obhodimo naravnost, kjer pridemo do potoka, ki ga prečkamo po manjši brvi (oktober, 2021). Za brvijo zavijemo desno navzgor na kolovoz. Že po 1 minuti zavijemo desno na pešpot, ki se odcepi od kolovoza. Držimo se naše pešpoti, ki nas višje v zmernem vzponu pripelje na široko makadamsko cesto, kjer zavijemo desno. Po morda 100 metrih pridemo do vodne postaje ob cesti. Tu zavijemo levo ob njej na neoznačeno pešpot, ki se vzpenja direktno v zelo strmo pobočje - (ČE SE ŽELIMO TEMU ZELO STRMEMU IN NEOZNAČENEMU VZPONU IZOGNITI se še naprej držimo makadamske ceste. Ko gremo mimo naslednje - druge - vodne postaje smo za njo pozorni na pešpot, ki zavije levo v gozd, ali pa se še kar naprej držimo naše makadamske ceste, ki nas pripelje do križišča, kjer se nato desno povzpnemo po makadamski cesti zaprti za javni promet (oktober, 2021) do Koče na Hleviški planini). Vzpon je zelo strm in v mokrem zdrsljiv. Vrh strmine gremo nekoliko desno naravnost prečno na pobočje. Če 20 metrov pridemo do manjše gozdne jase, kjer nadaljujemo desno navzgor. Višje pod vrhom jase pridemo do markirane planinske pešpoti po kateri nadaljujemo desno v gozd. Ozka pešpot nas vodi prečno na strmo gozdno pobočje. Večinoma položna pešpot nas v slabih 10 minutah pripelje do strmih in razglednih košnih travnikov, kjer levo navzgor že vidimo Kočo na Hleviški planini. Do koče se povzpnemo preko igrišča pod kočo. Nato gremo preko dvorišča koče naprej v smeri Hleviške planine - 20 minut. Pot se po nekaj korakih prične zmerno vzpenjati in nas hitro pripelje do razgledišča. Višje se odpre razgled tudi na Julijce in Kamniške Alpe. Ves čas se držimo naše poti in ko se višje položi imamo do vrha le še slabi 2 minuti hoje. Na vrhu nas pričaka klop, vpisna skrinjica in žig.

Povratek: Do koče se vrnemo po isti poti, nato pa se vračamo po makadamski cesti, ki sicer pelje do koče. Hitro nas pripelje do razpotja, kjer se držimo naravnost dol (od koče do tu je cesta zaprta za javni promet, oktober, 2021) ter po nekaj korakih desno in takoj za tem ponovno desno na markirano pešpot. Pot nas po 5 minutah zmernega spusta pripelje na makadamsko cesto, kjer gremo sedaj naravnost. Po morda 100 metrih hoje gremo mimo prve vodne postaje in hitro za tem še mimo druge, kjer smo med vzponom zavili levo na strmo neoznačeno pobočje. Od tu do tabornega doma se vrnemo po isti poti. Nato pa na zadnjem robu prostora pod tabornim domom pridemo do razpotja makadamskih cest. Naravnost gre cesta po kateri smo se vzpenjali, mi pa sedaj zavijemo na desno širšo, ki vodi navzdol. Nižje po brvi prečkamo manjši potok, ki seka našo cesto in hitro za tem pridemo na asfaltirano cesto, kjer nadaljujemo levo navzdol po njej. Držimo se je vse do izhodišča. Nižje na ovinku gremo mimo smeri za Strugo in Rogovinc.