mala osojnica     mala osojnica nad blejskim jezerom     mala osojnica nad blejskim jezerom

Mala Osojnica z Velike Zake - za gps sled, galerijo pritisni na zgornje ikone

Mala Osojnica (Bled)

Mala Osojnica, na katero se povzpnemo iz Velike Zake, ponuja najlepši razgled na Blejsko jezero. Je priljubljen cilj številnih fotografov, ki tu snemajo v tujini verjetno najbolj znano slovensko panoramo. Vrh ni visok, a je del poti nanj vseeno varovan z jeklenico, visoke in strme stopnice pod enim od razgledišč na poti na vrh pa v mokrem terjajo veliko previdnosti. Blejsko jezero ...

Mala Osojnica je znano razgledišče, ki bo otrokom odprlo razgled na Blejsko jezero.

Družinski izlet: Opisana krožna pot je sorazmerno kratka, a je zaradi zahtevnosti vzpona primerna za otroke, ki so vajeni hoje in so stari 3 do 4 leta. Nanje moramo med vzponom na strmih predelih ves čas paziti. Na pot se odpravimo le v suhem. Na otroke pazimo tudi na razgledišču. Krožen povratek je lažji.

Zahtevnost: Lahka pot.

Oprema: Običajna pohodniška oprema.

Višina: 691 metrov
Višina izhodišča: 480 m
Višinska razlika:
211 m

Izhodišče: Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Lesce in nadaljujemo proti Bledu. Tu peljemo proti Bohinjski Bistrici. Prevozimo naselje Mlino in peljemo mimo Hotela Vila Bled. V križišču za vilo zavijemo desno (leva gre proti Bohinju). Cesta se v 3 - 4 ovinkih spusti v bližino jezera (Njivice), vendar nadaljujemo nekaj 10 m ob jezeru v smeri Zake. Približno 350 m pred Veliko Zako smo na levi strani ceste pozorni na majhen dekorativen kozolček z napisom "penzion Bomi". Takoj za njim je makadamska cesta s pohodnima tablama ob robu, ki kažeta proti Ojstrici in Osojnici. Zavijemo na makadamsko cesto in na ustreznem mestu parkiramo.

Časi: Izhodišče - Mala Osojnica 25 minut, Mala Osojnica - izhodišče krožno mimo Ojstrice 25 minut.

Sezona: Vsi letni časi. Pozimi priporočamo uporabo derez.

Vzpon: Iz izhodišča, kjer smo parkirali se po makadamski cesti vrnemo do glavne asfaltne ceste. Nadaljujemo desno, vendar le nekaj metro do klopce ob cesti za katero sta pohodni tabli, ki nas usmerjata desno v gozd proti Ojstrici in Osojnici. Po gozdni poti gremo mimo lesene hiše na desni strani. Po nekaj minutah pridemo do križišča poti, kjer zavijemo levo. Po približno 15 minutah hoje po dobro shojeni, označeni občasno nekoliko bolj strmi zaviti gozdni poti pridemo do predela, ki je bolj izpostavljen in zavarovan z jeklenico. Od tu naprej je pot zavarovana z leseno ograjo. Po približno petih minutah dosežemo strme z ograjo zavarovane kovinske stopnice. Nad njimi je klopca z lepim razgledom na Blejsko jezero. Sedaj se držimo levo. Pot je ponovno občasno zavarovana z leseno ograjo. Potrebujemo še približno 5 minut hoje do razglednega cilja.

Sestop: Na izhodišče se lahko vrnemo po isti poti. Lahko se vrnemo tudi krožno na izhodišče in tako lepo zaokrožimo zanimiv in razgleden izlet v naravi. V temu primeru sledimo tablama, ki nas usmerjata proti Veliki Osojnici in Ojstrici. Pot kmalu zlagoma spušča. Hitro pridemo do razpotja, kjer nadaljujemo levo. Po nekaj minutah hoje pridemo do ponovnega razpotja, kjer nas tabla levo usmerja proti Veliki Osojnici in desno proti Ojstrici in Bledu. Nadaljujemo desno. Hitro se pričnemo spuščati po dokaj strmi peščeni in široki poti v grapi. Po nekaj minutah hoje se pot položi, postane gozdna cesta in po nekaj 10 metrih pridemo do razcepa, kjer nas table levo usmerjajo na Ojstrico. Nadaljujemo naravnost navzdol. Pot je široka, dobro shojena in zmerno strma. V približno 10 minutah pridemo do jase na naši desni strani s hišo z lesenimi balkoni. Sledimo poti, ki za jaso postane makadamska cesta in že po minuti ali dveh pridemo do našega izhodišča.