Dragi uporabniki, gps sledi trenutno ne delajo. Hitimo z razvojem nove rešitve, saj je staro povozil čas. Hvala za razumevanje.

Špik od Ruskega križa - za gps sled ali galerijo pritisni na zgornjo ikono
Špik

Špik je gora večih obrazov. Ko se peljemo skozi Martuljek se cesta ravno pri prečkanju Save Dolinke obrne proti Špiku. V nizu gorskih vrhov, ki se dvigajo visoko nad nami tako ne moremo spregledali navpične stene, ki se proti vrhu zašili v skoraj pravilno izklesano piramido. Prizor, ki bo tudi pri tistih, ki so jim gore tuje zbudil radovednost ali morda celo željo po razgledih, ki jih ...

Zahtevnost: Zelo zahtevna označena pot.

Oprema: Običajna pohodniška oprema, čelada. Pozimi je obvezna uporabo čelade, derez in cepina.

Višinska razlika na zelo zahtevni poti.

Višina: 2472 m
Najnižji del poti: 1004 m
Višinska razlika:
1468 m

Izhodišče: Zapeljemo se do Kranjske Gore, kjer z vožnjo nadaljujemo proti prelazu Vršič. Pred tretjo serpentino smo pozorni na velik Ruski križ na škarpi desno nad cesto. Parkiramo ob levi strani ceste na manjšem parkirišču. Če je parkirišče zasedeno se lahko zapeljemo naprej ali nazaj in parkiramo na ustreznem mestu ob cesti.

Prehojen čas na zelo zahtevni poti.

Časi: Skupaj: 4 ure 45 minut. Ruski križ - Koča v Krnici 45 minut, Koča v Krnici - Špik 4 ure.

Sezona: V suhem vsi letni časi. V snežnih razmerah samo ustrezno izurjeni planinci.

Prehojena razdalja na zelo zahtevni poti.

Vzpon: Pri križu, kjer smo parkirali gremo levo navzdol po makadamski cesti. Prečkamo most in nadaljujemo naravnost do križišča gozdnih cest, kjer se nahaja z leseno streho pokrita pipa z vodo. Tu gremo desno. Preden nas pot pripelje do potoka na zadnjem desnem ovinku zavijemo levo na pešpot, ki nas pripelje do brvi. Prečkamo potok in nadaljujemo desno. Nato gremo preko pašnika z leseno kočo in naprej po makadamski cesti. Vodi nas mimo pastirske koče in spominskega parka posvečenega ponesrečenim planincem. Zatem se pot obrne desno in nas kratko vodi ob hudourniški strugi, a že po nekaj 10 metrih hoje nas markacije usmerijo desno v gozd na široko in dobro nadelano pešpot. Višje gremo ob hudourniški strugi, nato pa naprej levo v gozd. Pot se prične nekoliko hitreje vzpenjati, a je hoja še vedno udobna. Držimo se je vse do Koče v Krnici.
Pri koči gremo mimo vodovodne pipe in table, kjer piše Pot na Špik. Pešpot nas vodi v gozd, kjer v nadaljevanju prečkamo več hudourniških strug. Hodimo deloma skozi ruševje in gosto podrastje. Ko je zadnje prečenje hudourniške struge za nami se levo povzpnemo v strmo pobočje nad strugo, kjer ponovno nadaljujemo s hojo skozi ruševje. Višje prečimo široko melišče. V nadaljevanju se pot vzpenja dokaj strmo, se začasno položi in zopet strmo vzpenja. V tem predelu hodimo pod visoko steno Gamsove špice in gremo mimo zgornjega predela Tarmanove žlefe, ki se strmo spušča proti Krnici. Višje gremo v desnem ovinku preko razglednega pomola za katerim se teren, sedaj na severni strani Gamsove špice, kmalu odpre. Vzpenjamo se po široki grapi, deloma posuti z meliščem. Pot se hitro obrne desno in nas vodi po robu nad grapo. Vzpon, ki je ves čas precej strm nas kmalu pripelje nad grapo na golo pobočje pod Lipnico. Višje pridemo na neizrazito sedelce, kjer nadaljujemo levo. Strm in gruščnat teren nas kmalu pripelje do zelo zahtevnega predela varovanega z jeklenicami. Sledi kratek, navpičen vzpon ter nato nekaj korakov po ozkem in izpostavljenem grebenu. Za njim se po nezahtevnem terenu hitro vzpnemo na Lipnico.
Pot na Špik nas preko Lipnice vodi le nekaj metrov stran od njenega vrha. Sledi kratek spust proti grebenu med Lipnico in vršnimi pobočji Špika in njegovo prečenje. Pot je deloma varovana z jeklenicami, ves čas pa si moramo pomagati z rokami - plezati. Na koncu grebena pod vršno steno Špika je razpotje, kjer se nam z leve priključi pot, ki vodi po Kačjem grabnu. Tu se bomo krožno vrnili na izhodišče. Od razpotja naprej se vzpenjamo po zelo strmem vršnem predelu Špika. Velik del poti je gruščnati, zato se moramo paziti proženja kamenja in morebitnega zdrsa. Ta predel poti nam bo vzel približno 20 minut plezanja po razčlenjenem skalovju.

Sestop: Do razpotja, kjer se nam je pod vršno strmimo Špika priključila pot iz Kačjega grabna se vrnemo po isti poti. Tu zavijemo desno proti Kačjemu grabnu. Spuščamo se preko obsežnega melišča pomešanega s skalami, zato se moramo paziti zdrsa. Spustimo se v grapo, kjer je nanos grušča na melišču debelejši, zato je korak hitrejši in bolj varen. Nižje, v spodnjem predelu melišča moramo biti ponovno bolj pozorni na korak. Ko je melišče za nami se še vedno dokaj strmo spuščamo skozi macesnov gozd. Strmina skoraj povsem do dna doline ne popušča, v mokrem in vlažnem pa se moramo paziti zdrsa. Nekaj bolj strmih in skalnatih predelov je varovanih, kar nam nekoliko olajša spust.