Veliki Draški vrh iz Rudnega polja - za gps sled, galerijo pritisni na zgornje ikone

Veliki Draški vrh

Veliki Draški vrh se vzpenja direktno nad dolino Krmo. Na njegovi južni strani je Studorski preval in Ablanca, vzhodno sta Mali Draški vrh in Viševnik, zahodno pa Tosc. Gora nudi zelo lep razgled na Triglav, saj se vidijo poti s Konjskega prevala na Kredarico in Planiko. Lepo se vidi tudi Rjavina, Kanjavec, Mišeljski konec in okoliške gore. Proti jugu se odpirajo razgledi na Pokljuko in venec Spodnjih Bohinjskih gor. Proti vzhodu se vidi vse do Karavank in bolj južno prostrana Savska ravan. Veliki Draški vrh se nahaja v regiji Gorenjska, Bovška in Koroška in v podregiji Julijske Alpe.

Zahtevnost: Zahtevna delno neoznačena pot.

Oprema: Običajna pohodniška oprema in čelada. Pozimi poleg čelade tudi cepin in dereze.

Višinska razlika na zahtevni poti.

Višina: 2243 m
Višina izhodišča: 1398 m
Višinska razlika:
845 m

Izhodišče: Vozimo se po avtocesti Ljubljana - Jesenice. Zapustimo jo na izvozu za Lesce. Zapeljemo se na Bled, kjer smo na semaforiziranem križišču pozorni na table, ki nas desno usmerijo proti Pokljuki. Peljemo se skozi Gorje in mimo Zatrnika do Rudnega polja na Pokljuki. Zapeljemo se do zadnje hiše vojašnice in takoj za njo zavijemo desno na makadamsko cesto. Čez nekaj 100 metrov pridemo do lovske koče ob vznožju smučišča, kjer parkiramo.

Prehojen čas po zahtevni poti.

Časi: Vzpon - Smučišče na Rudnem polju - Srenjski preval 1 ura 45 minut. Srenjski preval - Veliki Draški vrh 1 ura 45 minut. SKUPAJ 3 ure 30 minut.
Povratek: Veliki Draški vrh - izhodišče preko Studorskega prevala 2 ure 20 minut.

Sezona: Vsi letni časi. Pozimi se turo priporoča samo za zelo izkušene gornike.

Prehojena razdalja po zahtevni poti.

Vzpon: Vzpenjati se pričnemo ob levem robu smučišča. Kmalu prečkamo makadamsko cesto in nadaljujemo vse do vrha spodnje smuščarske proge. Tu smučišče zavije levo in ponovno nadaljujemo ob levi strani zgornje bolj strme smučarske proge vse do njenega vrha. Za njo nadaljujemo po široki s skalami posuti pešpoti, ki nas vodi po manjši in strmi dolini nad smučiščem. Vzpenjamo se direktno v pobočje in hitro pridobivamo na višini. Nato pridemo na predel nad strmim pobočjem, kjer se teren povsem položi. Hitro ga prečkamo in na njegovem robu pridemo do razpotja, kjer gre desno pot proti Blejski koči na Lipanci. Desno gre pot tudi na Viševnik in Mali Draški vrh preko Kačjega roba in Srenjskega prevala. Nadaljujemo desno. Zložna pot nas kmalu pripelje do doline z veliko skalo na kateri so markacije. Tu ostro zavijemo desno. Nadaljujemo po zložni poti, ki nas pretežno skozi macesnov gozd pripelje do ruševja. Počasi se pot obrne nekoliko bolj direktno v pobočje in postane tudi nekoliko bolj strma. Pripelje nas na greben pod Viševnikom. S hojo nadaljujemo naprej. Zložno se spustimo v dolino pod Viševnikom, Srenjskim prevalom in Malim Draškim vrhom. Na dnu doline nas pot vodi desno okoli skalnate gmote in nato zlagoma v pobočje. Po krajšem vzponu se pot položi in nas pripelje na razpotje. Desno gre pot proti Blejski koči, mi pa zavijemo levo proti Srenjskemu prevalu. Sprva precej položna pot nas hitro pripelje do bolj strmih travnatih pobočij Srenjskega prevala. Nanj prispemo približno 45 minut za tem, ko smo greben na greben pod Viševnikom. Na prevalu gremo desno navzgor in po nekaj minutah pridemo do označenega razpotja za Blejsko kočo in Studorski preval. S hojo nadaljujemo levo navzdol po melišču. Spust je razmeroma strm a zelo kratek. Takoj za njim preidemo v z jeklenicami zavarovano pot, ki položno preči strma, prepadna in občasno skalnata pobočja Malega Draškega vrha. Sčasoma se ruševje ob poti umakne travi, pot pa je še vedno občasno varovana z jeklenicami. V zložnem vzponu prečkamo strma, občasno tudi prepadna travnata pobočja Malega Draškega vrha nad dolinico Jezerce. Ko se pot obrne proti Velikemu Draškemu vrh se pričnemo zložno spuščati proti sedlu med Malim in Velikim Draškim vrhom. Na temu predelu tudi strmina pobočja popusti. Za ta odsek poti smo potrebovali približno 45 minut hoje. Na sedlu nadaljujemo naprej po markirani poti. Po kratkem zložnem vzponu pridemo do razpotja, kjer gre desno neoznačena pot na Veliki Draški vrh. Označuje ga možic. Pot je dobro nadelana in jih zlahka sledimo. Pri orientaciji nam pomagajo tudi številni možici. Vzpon je zmerno strm. Ko pridemo v višino Viševnika hodimo po grebenu. Za njim prečkamo kratko travnato pobočje, nato pa gremo nekoliko bolj strmo v goro. Na temu predelu se pot zaradi skal nekoliko izgubi. Držimo se levo, nato desno in zopet jo najdemo. Kmalu za tem pridemo na zgornja travnata pobočja gore. Tu z orientacijo ni več težav. Ne prestrmi poti sledimo vse do vrha gore. Zadnji vzpon na goro nam vzame približno 1 uro hoje.

Sestop: Na izhodišče se vrnemo preko Studorskega prevala. Spuščati se pričnemo po grebenu. Sprva je spust zmeren, še pred ruševjem pa si na kratkem odseku po potrebi pomagamo z rokami. Za prvim ruševjem je spust bolj strm in si več pomagamo z rokami, še vedno pa se spuščamo po grebenu. V spodnjem delu pobočja se strmo spuščamo med gostim ruševjem. Pomagamo si z rokami, a nam pot ne dela preglavic. Občasno je prekrita z ruševjem in moramo nekoliko paziti, da ne zaidemo. Sicer neoznačena pot je dobro nadelana vse od vrha do Studorskega prevala. Ta odsek poti nam vzame približno 1 uro hoje.Na Studorskem prevalu zavijemo levo proti dolini Jezerce. Pot je široka in ne prestrma in nam do doline vzame približno 20 minut hoje. Tu gremo naprej po poti do razpotja, kjer gre levo pot proti Srenjskemu prevalu in Viševniku. Mi nadaljujemo desno proti Rudnemu polju. Do izhodišča imamo še manj kot uro hoje.Po morda 10 minutah zložnega spusta pridemo do naslednjega razpotja, kjer gre desno pot proti Planini Konjščici in Koči na Uskovnici. Mi gremo levo ponovno proti Rudnemu polju do katerega imamo še približno eno uro hoje. Pot se zlagoma spušča. Občasno je utrjena z debli in stopnicami. Na posameznih predelih se povsem položi ali pa se moramo kratko povzpeti. Zadnji del poti nas vodi skozi gost iglast gozd. Ko pridemo do makadamske ceste zavijemo levo in po morda 20 metrih desno nazaj v gozd, skozi katerega hitro pridemo na makadamsko cesto. Tu zavijemo desno in do izhodišča imamo še morda eno minuto hoje.