Smrekovec s prelaza Kramarica - za gps sled, galerijo pritisni na zgornje ikone

Smrekovec

Smrekovec najbolj vzhoden in tudi najbolj znan vrh 15 kilometrov dolgega Smrekovškega pogorja. Njegova največja posebnost je, da je edino pogorje vulkanskega izvora v Sloveniji. Leži na stičišču Šaleške doline, Zgornje Savinjske doline in Zgornje Mežiške doline. Vrh je prostrana in razgledna planina z manjšo piramido, vpisno skrinjico in klopmi (avgust, 2021). Zelo lep razgled se odpre na ...

Smrekovec je izvrsten in lepo zaobljen razglednik, kjer otroci najdejo obilo varnega prostora za igro.

Družinski izlet: Krožna pot na Smrekovec je primerna za otroke stare 4 do 5 let. Na zaobljeni gori bodo otroci našli obilo varnega prostora za igro.

Zahtevnost: Lahka označena pot.

Oprema: Običajna pohodniška oprema.

Višina: 1375 metrov
Višina izhodišča: 1156 m
Višinska razlika:
219 m

Izhodišče: 1. Na avtocesti Ljubljana - Maribor zavijemo na izvozu za Mozirje, Šentrupert, Logarska dolina. Z vožnjo nadaljujemo proti Mozirjem. Ko pridemo v Ljubijo na prvem krožnem križišču zavijemo desno in nadaljujemo proti Lepi Njivi. Cesti se kmalu pridruži reka Ljubija in teče vzporedno z njo. Po cesti sledimo reki. Po približno 9 - 12 km vožnje moramo biti pozorni na objekt vodnega zajetja z leseno ograjo na naši levi strani. Tu je izhodišče za izvir Ljubije. Vozimo še naprej po cesti sedaj ob potoku Štajerska Kramarica. Ko pridemo do križišča, kjer asfaltirana cesta zavije desno proti Belim vodam, nadaljujemo naravnost proti prelazu Kramarice. Sedaj vozimo ponovno po makadamski cesti. V prvem križišču nadaljujemo levo (desno domačija Prevnik), v drugem desno (levo domačija Zgornji Brložnik) in v tretjem levo (desno proti Andrejevemu domu na Slemenu). Ko pridemo do križišča treh cest ob katerem opazimo več planinskih tabel smo na prelazu Kramarica. Ob križišču, ki je izhodišče našega izleta v naravi parkiramo.
Vkolikor je makadamska cesta, ki vodi mimo kmetije Reberšak naravnost proti prelazu Kramarica zaprta, se vrnemo nazaj do križišča, kjer asfaltirana cesta zavije sedaj levo navzgor proti Belim vodam. Zavijemo nanjo in po vzponu preko serpentin se peljemo mimo odcepa za Sveti Križ in nato na vrhu prevala pred tablo Okrepčevalnica Savinek, zavijemo ostro levo v klanec. Peljemo se mimo Muzeja žagarstva. Pri prvem razcepu zavijemo desno v smeri table Smrekovec. Na naslednjem razcepu zavijemo levo na makadamsko cesto v smeri table Smrekovec. Na tretjem razcepu se držimo ceste desno navzgor do prelaza Kramarice.
2. S Koroške se najprej zapeljemo v Črno na Koroškem, od tam pa z vožnjo nadaljujemo proti Topli in Koprivni. V naselju Pristava zavijemo levo ter se naprej peljemo po dolini reke Bistre. V naslednjem križišču na višini 731 m, pa zavijemo levo proti domačijama Vrtačnik in Pudgarsko. Pri domačiji Pudgarsko nadaljujemo naravnost ter se po makadamski cesti zapeljemo do prelaza Kramarica, kjer parkiramo.

Časi: Kramarice - Smerkovec čez Bukov stan 1 ura 30 minut. Dom na Smrekovcu - Kramarice po cesti 1 ura 10 minut.

Vzpon: S hojo pričnemo po makadamski cesti levo. Že po nekaj desetih metrih pridemo do planinske table, ki nas naravnost vodi po cesti na Dom na Smrekovcu. S hojo nadaljujemo desno v gozd čez Bukov stan. Gozdna pešpot nas vodi ovinkasto in občasno bolj strmo skozi pretežno iglasti gozd. Po približno 15 minutah hoje pridemo na slabo ohranjeno gozdno cesto, kjer zavijemo desno in že po nekaj metrih levo ob leseni ograji ponovno na gozdno pešpot. Čez približno nadaljnih 10 minut pridemo do razpotja. Puščica kaže po naši poti smer za Sleme. Nadaljujemo levo proti Smrekovcu po slabi gozdni cesti. Že po nekaj minutah nas tabla iz gozdne ceste usmeri levo navzdol na gozdno stezo proti Domu na Smrekovcu. Od tu naprej je gozdna pot večinoma položna. Vodi nas skozi gozd. Po približno 25 minutah pridemo do širokega in razglednega travnika. Prečkamo ga in za markacijami nadaljujemo s hojo v gozdu. Po približno 10 minutah pridemo do gozdne ceste. Nadaljujemo naravnost po njej. Po približno dobrih stotih metrih pridemo do Doma na Smrekovcu.
Pohodne table ob Domu nas usmerijo za ograjo desno navzgor. Sprva gremo po dobro shojeni in široki poti v travnato pobočje, vendar že po nekaj minutah pridemo do gozda. Kmalu pot zavije levo in po približno dobrih 20 minutah hoje od Doma pridemo do ogradnih vrat. Od tu imamo do vrha še približno 15 minutah hoje po dobro vidni in shojeni poti.

Sestop: Po isti poti se vrnemo do Doma na Smrekovcu. Desno od njega ob makadamski cesti gremo skozi prehod v leseni ograji naravnost navzdol po stezi sredi travnika. Ko pridemo do roba gozda nas planinska tabla usmeri levo navzdol proti Šoštanju in Grebenšku. Hodimo po široki dobro shojeni stezi, skoraj že gozdni cesti. Po približno 15 minutah pridemo do makadamske ceste, kjer zavijemo levo. Te ceste se držimo povsem do izhodišča izleta v naravi. Čez približno 10 minutah gremo mimo table, ki nas desno navzdol usmerja do izvira vode. Nadaljujemo naravnost. Čez približno 5 minut pridemo do križišča, kjer makadamska cesta zavije desno navzdol. Ponovno nadaljujemo naravnost in po približno 20 minutah hoje pridemo na izhodišče.