Močilnik

Močilnik je krožna pot in družinski. Izlet v naravi vodi do izvira Male Ljubljanice. Zanimiva je legenda o Argonavtih.     Močilnik je krožna pot in družinski. Izlet v naravi vodi do izvira Male Ljubljanice. Zanimiva je legenda o Argonavtih.     Močilnik je krožna pot in družinski. Izlet v naravi vodi do izvira Male Ljubljanice. Zanimiva je legenda o Argonavtih.

Močilnik iz gostišča pri izviru - za gps sled, galerijo ali forum pritisni na zgornje ikone

Močilnik je najbolj znan izvir reke Ljubljanice. V jezercu pod veliko steno, kjer se vidi Jazonova pest, izvira Veliki Močilnik, nekaj deset metrov naprej proti gostišču pa še precej manjši Mali Močilnik. Skupaj tvorita Malo Ljubljanico, ki se kakšen kilometer naprej izliva v Veliko Ljubljanico, ki izvira pri Retovjah pri Verdu. Od tu najprej se skupaj imenujeta Ljubljanica. Močilnik je kratek družinski sprehod in lepa krožna pot. Če vam je izlet v naravi prekratek se lahko sprehodite še do izvira Velike Ljubljanice. Močilnik leži v subregiji Krimsko hribovje in Menišija in regiji Vzhodni Dinarski svet. Izlet ni razgleden in se hribi Menišije, katerih del je, vidijo zgolj na poti do izhodišča.

Zahtevnost: Sprehod.

Oprema: Običajna pohodniška oprema.

višina višina višina

Višina: 305 m
Višina izhodišča: 300 m
Višinska razlika:
5 m

Izhodišče: Peljemo se po avtocesti Ljubljana-Koper. Zapustimo jo na izvozu za Vrhniko. Za cestninsko postajo zavijemo levo in z vožnjo nadaljujemo skozi mesto. Ko se pričnemo vzpenjati po Vrhniškem klancu že izven Vrhnike, smo pozorni na tablo ob cesti, ki nas usmeri levo proti Močilniku. Od tu po nekaj minutah prečkamo Malo Ljubljanico in takoj za mostom parkiramo na urejenem parkirišču ob gostišču.

čas hoje čas hoje čas hoje

Časi: Opisana krožna pot približno 20 minut.

opis poti opis poti opis poti

Vzpon: Od parkirišča gremo nazaj po cesti čez most in takoj za njem zavijemo levo na urejeno makadamsko pešpot. Hodimo ob reki in že po nekaj minutah pridemo pod visoke stene, ki stojijo nad jezercem Velikega Močilnika, ki je izvir Male Ljubljanice. Ob jezercu na sklali v zatrepu je tabla z odlomkom črtice Ivana Cankarja, ki na svoj skrivnosten način opisuje Močilnik na poti iz temnih globin proti soncu. Od table hitro pridemo do Malega Močilnika, drugega precej manjšega izvira Male Ljubljanice in parkirišča pred gostiščem, kjer smo parkirali. Tu se naš izlet v naravi, oziroma družinski izlet in krožna pot konča.

Sestop: Na izhodišče se vrnemo krožno po zgorja opisani poti.