Grad Šumberk iz Sel pri Šumberku za gps sled ali galerijo pritisni na zgornje ikone
Grad Šumberk

Razvaline gradu Šumberk se nahajajo na visoki vzpetini, ki je nudila dober pregled nad pokrajino in lahko obrambo gradu v tedaj zelo nemirnih časih. Grad je bil prvič neposredno omenjen šele leta 1266, medtem ko posredno že leta 1140 in je bil tako morda zgrajen že konec 11. stoletja. Na gradu se je po izumrtju prvotne rodbine Šumberških sredi 15. stoletja ustalila druga, ...

Do gradu Šumberk se lahko odpravimo tudi z otroki starimi 2 do 3 leta.

Družinski izlet: Izlet je primeren za otroke stare 2 do 3 leta. S hojo pričnemo v središču vasi Sela pri Šumberku in se nato po lokalni cesti sprehodimo do prvega zaselka, kjer nas kažipot usmeri levo proti razvalinam gradu, do katerega pridemo do zmerno vzpenjajoči makadamski cesti in višje po kolovozu. Z razvalin gradu se odpre izvrsten razgled po hribovjih južne Dolenjske. Še vedno ohranjena grajska kapela svete Katarine in dobro vidni zunanji zidovi gradu ter še vedno visok glavni obrambno-stanovanjski stolp nam zlahka prikličejo podobe njegovih viteških prebivalcev iz srednjega veka, obdobja, ko je grad Šumberk igral pomembno gospodarsko in vojaško vlogo na tem predelu Slovenije. Z gradom je povezanih več legend, ki jih lahko otrokom pripovedujemo kot pravljice.

Zahtevnost: Lahka, delno označena pot.

Oprema: Običajna pohodniška, lahko tudi lahka, obutev.

Višina : 540 m
Izhodišče: 451 m
Višinska razlika: 89 m

Izhodišče: Vozimo se po dolenjski avtocesti. Zapustimo jo na izvozu za Bič, kjer nadaljujemo proti Žužemberku. Po nekaj kilometrih vožnje smo pozorni na tablo, ki nas vodi desno proti vasi Sela pri Šumberku, 1.5km. Zapeljemo se v središče omenjene vasi in parkiramo pri visoki vaški cerkvi ali na drugem ustreznem mestu ob cesti.

Časi: Izhodišče - grad Šumberk 30 minut.

Vzpon: V vasi Sela pri Šumberku gremo naprej po lokalni cesti proti vasi Orlaka. Ceste se držimo vse do prvega zaselka, kjer nas turistični smerokaz usmeri levo proti razvalinam gradu Šumberk - prvi izvoz levo gledano od vasi Sela pri Šumberku. Do prve hiše hodimo po vzpenjajoči asfaltirani cesti, ki se nato prelevi v makadam. Le-ta nas višje v desnem ovinku vodi mimo samotnega kmečkega poslopja, se takoj nato zravna in položi. Tu smo po nekaj korakih pozorni na stezo/kolovoz, ki zavije levo v breg. Po nekaj minutah hoje nas pripelje do grajske kapelice svete Katarine tik pod razvalinami gradu. Gremo levo nazaj mimo kapelice in se po ozki stezici v nekaj korakih povzpnemo na vrh razvalin nekoč mogočnega gradu.

Povratek: Na izhodišče se vrnemo po isti poti.