Lipica

Dolina Marije Lurške v Lipici iz glavnega parkirišča za gps sled, galerijo ali forum pritisni na zgornje ikone

Lipica se nahaja na Krasu in se upravičeno uvršča med eno naših najbolj prepoznavnih turističnih destinacij. Kras, naša ena od manjših pokrajinskih celot je turistična blagovna znamka že sam po sebi. Poleg Lipice se na njemu nahajata še dve točki, ki ju uvrščamo v sam vrh slovenskih turističnih znamenitosti. To sta zagotovo še Škocjanske jame, ki so po krivici nekoliko v senci Postojske jame in mestece Štanjel, ki ga zlahka postavimo ob bok Piranu, Ptuju, Škofji Loki ali staremu mestnemu jedru Ljubljane. O kobilarni Lipici in Lipicancu ne bomo pisali, saj se to znanje uvršča med slovensko splošno izobrazbo. Kobilarna je vredna obiska, če imamo čas si privoščimo voden ogled in ogled predstave dresiranih konj. Le redko kdo pa ob obisku kobilarne zavije še proti Dolini Marije Lurške. Nahaja se dobrih deset minut hoje od kobilarne. Je v samoto gozda v Krkavcah odmaknjena vrtača, kjer nas bo prevzela tišina, ki je v kobilarni ne bomo deležni. Vanjo se je rad zatekal Karel Grunne, eden od upravnikov Lipice v 19. stoletju, saj je hudo zbolel za tuberkulozo. Zaobljubil se je, da bo v primeru ozdravitve v vrtači postavil oltar posvečen Mariji. Zdravje se mu je povrnilo in v živo skalo je dal vklesati kapelico Marije Lurške. Posvečena je bila leta 1889. Marija Lurška je tradicionalno upodobljena v jami, votlini, oziroma pod zemljo s katero so povezane tudi vrtače, kot plitve površinske jame. Vse do druge svetovne vojne so ljudje množično romali v lipiško dolino v upanju na čudežno ozdravitev. Lipica se nahaja v regiji Primorska in Notranjska, v podregiji Obalno-Kraška in še ožje v regiji Kras.

Družinski sprehod do Doline Marije Lurške v Lipici lahko opravimo tudi z vozičkom za otroke.

Družinski izlet: Pot od Lipce do Doline Marije Lurške je primerna tudi za najmlajše otroke, ki so komaj shodili. Pot lahko prevozimo tudi z vozičkom za otroke. Le zadnjih nekaj metrov hoje znotraj svetišče do dostopnih za voziček.

Zahtevnost: Lahka delno označena pot.

Oprema: Običajna pohodniška oprema.

Sprehod. Sprehod. Sprehod.

Izhodišče: 428 m
Višina: 398 m
Prehojen spust: 44 m

Izhodišče: Vozimo se po primorski avtocesti. Zapustimo jo na izvozu za Divačo. Peljemo se mimo industrijske cone Risnik, kjer sledimo oznakam za Lipico in Divačo. Ceste se držimo do naslednjega križišča, kjer nadaljujemo levo ponovno proti Lipici. Po glavni cesti se zapeljemo skozi Divačo vse do naselja Lokev. Tudi tu se po glavni cesti zapeljemo preko naselja in nadaljujemo z vožnjo. Po nekaj kilometrih vožnje, tik pred krajem Lipica nas bo velika prometna tabla usmerila desno proti kobilarni Lipica. Te ceste se sedaj držimo vse do izhodišča.

Sprehod traja manj kot eno uro. Čas hoje okoli izleta. Kaže koliko časa porabimo do cilja.

Časi: Celoten izlet nam bo vzel 30 minut počasne hoje.

Izlet. Izlet. Izlet.

Vzpon: Z glavnega parkirišča pred vhodom v kobilarno gremo v smeri po kateri smo se pripeljali. Na prvem križišču zavijemo levo - sledimo oznakam za golf igrišče in Dolino Marije Lurške. Te ceste se držimo vse do hotela Lipica. Tik pred parkiriščem se desno navzdol odcepi makadamska cesta. Držimo se ga nekaj 100 metrov vse do velike jase, kjer bomo desno na robu gozda zagledali vhod v vrtačo. Po urejeni pešpoti se sprehodimo do kapelice Marije Lurške.

Sestop: Na izhodišče se vrnemo po isti poti.

Mobilni pogled:

lipica-41

lipica-40

lipica-39

Na fotografiji je prostostoječi kip v Lipici na poti v Dolino Marije Lurške na Krasu.