Stari grad nad Radljami ob Dravi iz Radelj za gps sled, galerijo pritisni na zgornje ikone
Stari grad nad Radljami ob Dravi

Stari grad nad Radljami ob Dravi, oziroma Mahrenberg je bil svoj čas ena izmed najpomembnejših utrdb na naših tleh. Najpomembnejši član rodbine je bil bojeviti Sigfrid Mahrenberšk, ki je sredi 13. stoletja, po uspešnem boju proti ogrski vojski, nekaj časa veljal za najpomembnejšega fevdalnega gospoda in vojščaka v naših deželah. Grad sam je doživel precej težkih trenutkov. ...

Učna pot na Stari grad Mahrenberg nad Radljami ob Dravi je primerna tudi za družine z mlajšimi otroki.

Družinski izlet: Družinski izlet na Stari grad nad Radljami ob Dravi je primeren za otroke stare 3 do 4 leta. Skoraj ves čas hodimo po gozdu, zato je pot primerna tudi za vroče poletne dni. Ogled vhoda v Hudo luknjo in tesne grape pod njo lahko opravimo tudi z otroki starimi 2 do 3 leta. Pot je večinoma zložna, na ogled Hude luknje pa se odpravimo po smeri, ki je sicer opisana med povratkom. Pri jami se nahajajo klopi. Od jame je vzpon do gradu nekoliko bolj strm.

Zahtevnost: Lahka označena učna pot. Na drugem delu krožnega povratka, že mimo Hude luknje manjka nekaj smerokazov (julij, 2017), vendar je orientacija po opisu zelo lahka.

Oprema: Običajna pohodniška oprema.

Izhodišče: 369 m
Višina: 576 m
Višinska razlika: 207 m

Izhodišče: Po dravski dolini se zapeljemo v Radlje. Z vožnjo nadaljujemo po glavni cesti, ki vodi skozi mesto. Pozorni smo na križišče, kjer cesta zavije proti Avstriji in prelazu Radelj. Zavijemo na to cesto in parkiramo na parkirišču levo ob cesti. Parkirišče se nahaja tik ob našem križišču, spoznamo pa ga po visoki skalnati steni, ki se dviga nad njem in številnih informativnih tablah. Ena od njih prikazuje tudi zgodovinsko in gozdno učno pot Stari grad.

Časi: Izhodišče - grad Mahrenberg 45 minut. Krožen povratek mimo Hude luknje 45 minut.

Vzpon: Cesto po kateri smo se zapeljali na parkirišče prečkamo pri "trim stezi" in zavijemo levo mimo prve table učne poti Stari grad. Po stezi se povzpnemo do asfaltirane ceste, jo prečkamo in nadaljujemo desno do konca naselja. Cesta se hitro za zadnjo hišo prelevi v gozdni kolovoz. Sledimo mu, a le do table učne poti številka 6, ki nas usmeri desno na slabši kolovoz. Sledimo mu do table 8, ki nas usmeri levo na stezo. Kmalu se v vrnemo na kolovoz, ki se prične v levem ovinku strmo vzpenjati. Ko se višje položi nas vodi mimo več naprav trim steze in tabel učne poti (julij, 2017). V nadaljevanju je del poti zavarovan z leseno ograjo. Na njenem koncu, pri tabli 18, pot zavije desno ostro nazaj v breg. Kmalu pridemo do položne in široke pešpoti po kateri se v nekaj minutah sprehodimo do vznožja razvalin gradu Mahrenberg in razgledišča pod njimi.

Sestop: Na razgledišču gremo mimo klopi desno v breg proti razvalinam starega gradu. Ta del poti je zelo kratek, a ozek in strm ter si po potrebi pomagamo z rokami. Na gradu je prav tako razgledišče, informacijske table s kratko zgodovino gradu in del obnovljenega obzidja. Mimo visokih grajskih sten se preko brvi nad obrambnim jarkom vrnemo na prvotno pot. Po široki pešpoti se spustimo do velikih lesenih smerokazov, ki nas usmerijo desno navzdol dokaj strmo v grapo. Sledimo tabli 32 in trim stezi in se preko kolovoza še naprej spuščamo v vedno ožjo grapo. Pri tabli 34 gre trim steza levo, mi pa nadaljujemo desno. Hitro se spustimo v ozko grapo, sotesko, kjer prečkamo hudourniško strugo potoka. Po dobri minuti hoje se skozi manjše naravno okno splazimo pred atraktiven vhod v Hudo luknjo. S hojo nadaljujemo naprej po pešpoti. Zložno se spustimo do širše poti, kjer zavijemo desno in preko manjše brvi ponovno prečkamo potok. Krajši del poti je precej zaraščen (julij, 2017), a se podrastje hitro umakne, mi pa se po kratkem vzponu dvignemo do table 44. Tu se pot precej razširi, sledimo pa ji ves čas naravnost navzdol vse do izhodišča. Sprva hodimo skozi gozd, nato pa mimo posameznih hiš. Občasno je pot razgledna proti Pohorju, Radljami in proti širokim nasadom hmelja.