Dragi uporabniki, gps sledi trenutno ne delajo. Hitimo z razvojem nove rešitve, saj je staro povozil čas. Hvala za razumevanje.

Brinjeva gora iz Zreč za gps sled ali galerijo pritisni na zgornje ikone
Brinjeva gora

Brinjeva gora se nahaja ob vznožju Pohorja nad Zrečami. Včasih je bilo na njej precej bolj živahno, še posebej na praznik Marijinega vnebovzetja. Ljudje so romali k cerkvi Matere Božje, prinašali s sabo darove, ki so poosebljali njihove želje, če pa je kdo prosil za zdravje svoje živine je okoli glavnega oltarja nesel lesenega prašička. Ljudje so Brinjevo goro imenovali tudi Male ...

Na Brinjevo goro se odpravimo tudi z najmlajšimi otroki saj je izlet poln bogate zgodovine.

Družinski izlet: Izlet je primeren za družine z otroki starimi 3 do 4 leta ali starejšimi. Velik del poti poteka po asfaltirani ali makadamski cesti. Strm je le krajši del pešpoti pod grajskim gričem. Tu otrokom pomagamo pri hoji, po potrebi tudi z nošenjem. Vkolikor je izkaže za potrebno, lahko pridemo po otroke vse do razpotja pod Goliko tudi z avtomobilom. Otrokom bomo na poti zlahka razburkali domišljijo in radovednost s pripovedmi o Brinjevi gori in njenih prebivalcih. Zadnji naseljenci so bili vitezi z gradu Freudenberg. Pri cerkvi Matere Božje se nahaja park šestih starih dreves, ki je še posebej primeren za oddih v poletni vročini.

Zahtevnost: Lahka pot.

Oprema: Običajna obutev.

Najvišja točka na poti: 630 m
Izhodišče: 403 m
Višinska razlika: 227 m

Izhodišče: Štajersko avtocesto zapustimo na izvozu za Slovenske Konjice, Poljčane in Zreče. Skozi Slovenske Konjice se zapeljemo proti Zrečam. Držimo se smeri za industrijsko cono in glavne ceste. Pozorni smo na križišče, kjer je na levi strani znak za Mercator, desno pa smer za športno dvorano, gasilski dom, osnovno šolo, Swatycomet in Unior-upravo. Tu zavijemo desno. Peljemo se mimo moderne cerkve in Uniorja ter prečkamo Dravinjo. Takoj za mostom ponovno zavijemo desno. Zapeljemo se še morda 20 metrov in parkiramo levo na parkirišču. Ob križišču, poleg parkirišča, bomo opazili tudi turistične oznake za cerkev Matere Božje na Brinjevi gori (avgust, 2018), ki jim sledimo naprej po Zlakovški cesti ob kateri smo parkirali.

Časi: Izhodišče - Brinjeva gora 45 minut, krožen povratek Brinjeva gora - izhodišče 45 minut.

Vzpon: S hojo pričnemo po cesti ob kateri smo parkirali, držimo pa se je kar nekaj časa. Vzpon je zložen, višje pa pot postaja vedno bolj razgledna predvsem proti Konjiški gori in Stolpniku pa tudi proti Lindeku in Stenici. Cesta nas pripelje do vasi Brinjeva gora, kjer nas lesen smerokaz (avgust, 2018) usmeri desno proti cerkvi cerkvi Matere Božje. Položna cesta nas pripelje do križišča, kjer nas smerokaz na kozolcu usmeri naravnost na vzpenjajočo makadamsko cesto. Že po nekaj metrih hoje smo pozorni na markacijo skrito levo v gozdu (avgust, 2018). Je na kamnu precej zakritem s podrastjo in jo zlahka spregledamo. Stopimo v gozd in se pričnemo strmo vzpenjati. Slabo nadelana pešpot na kateri pogrešamo več markacij nas vodi v strmo pobočje. Višje se obrne desno in položi in že smo pri skromnih ostankih obzidja srednjeveškega gradu Freudenberg. Obzidje obhodimo po desni strani. Še vedno strma pot se nad njem obrne levo in nas preko skale pripelje na vrh grajskega grebena, kjer lahko vidimo skromne obrise nekoč ozkega, dolgega in močno utrjenega gradu. Gremo preko grebena in se spustimo v verjetno nekoč obrambni jarek gradu, kjer se nahaja skalnata pregrada. Tu nadaljujemo desno. Pot že po nekaj korakih zavije levo in nas hitro pripelje do gozdnega kolovoza, ki ga prečkamo in gremo naprej v breg mimo razpela (avgust, 2018). Za njim gre levo plezalna Boštjanova pot, 25 minut, mi pa desno sledimo planinskim marakacijam po široki in dobro nadelani pešpoti, ki nas v nekaj minutah pripelje do cerkve Matere Božje.

Sestop: Stopimo na makadamsko cesto, ki vodi mimo cerkve in lesenega poslopja ob njej navzdol. Spustimo se do sedla, kjer je razpotje, a se držimo naravnost. Po dobrih dveh minutah pridemo na vrh Golika, kjer se nahaja cerkev svete Neže. Za cerkvijo gre pot naprej proti Oplotnici. Po isti poti se vrnemo do razpotja na sedlu, kjer zavijemo levo. Gremo mimo hiše na razglednem robu, za katero nas markacije pripeljejo v gozd in do označenega razpotja, kjer stopimo na pešpot po kateri se spustimo do stare domačije na razglednem in oblem grebenu. Na križišču pri domačiji nadaljujemo desno in po nekaj minutah hoje pridemo do naslednjega križišča in prvotne poti po kateri se vrnemo na izhodišče.