Žavcarjev vrh iz zaselka Šoberza gps sled ali galerijo pritisni na zgornje ikone
Žavcarjev vrh

Žavcarjev vrh je eden izmed bolj obiskanih vrhov na vzhodnem predelu pogorja Kozjak. Temu se ima zahvalitit predvsem planinski Koči na Žavcarjevem vrhu, ki je precej obiskana tekom celega leta. Sam vrh, ki je precej kopast ni razgleden, saj je poraščen s smrekovim gozdom, se pa zato nižje pri koči odpre razgled na severne vrhove in pobočja Pohorja....

Izlet na Žavcarjev vrh je primeren zgolj za otroke, ki so vajeni hoditi.

Družinski izlet: Izlet na Žavcarjev vrh je primeren za otroke stare 5 let ali starejše, a le pod pogojem, da so vajeni hoditi. Vzpon je sorazmerno visok, prav tako je tudi sama pot sorazmerno dolga. Žavcarjev vrh se nahaja nekaj minut hoje nad planinsko Kočo na Žavcarjevem vrhu njim in je nerazgleden. Pri koči se nahaja prostran travnik razgleden proti Pohorju, kjer bodo otroci našli veliko prostora za varno igro.

Zahtevnost: Lahka označena pot.

Oprema: Običajna pohodniška obutev.

Višinska razlika na lahki družinski poti proti Žavcarjevem vrhu.

Žavcarjev vrh: 915 m
Izhodišče: 397 m
Višinska razlika: 518 m
Višinska razlika na poti: približno 539 m

Izhodišče: Zapeljemo se v Maribor in z avtom prečkamo reko Dravo. Nato se držimo smeri za Dravograd - pomembno je, da se držimo ceste, ki vodi iz Maribora v Dravograd severno ob reki Dravi, oziroma ob njenem levem bregu. Ko se peljemo mimo naselja Kamnica smo pozorni na naslednje naselje Bresternica. Tu krožno križišče zapustimo na prvem izvozu, nato pa takoj zavijemo levo na lokalno cesto, ki nas vodi mimo trgovine Mercator. Cesta nas nato kratko vodi ob regionalni cesti po kateri smo se pripeljali v Bresternico, nato pa zavije desno. Med hišami pridemo do križišča s kapelico, kjer zavijemo levo za Šober in Zgornji Slemen. Te ceste se sedaj držimo kar nekaj časa. V nadaljevanju smo pozorni na hišo tik ob cesti z naslovom Šober 53. Za to hiše je hitro tik ob cesti še ena hiša za katero je ob desni strani naše ceste travnik. Zapeljemo se do konca travnika, nato pa se levo ob naši cesti gozd konča - ob robu gozda in na robu travnika na katerem je 50 metrov naprej nekaj hiš, gre levo ozka makadamska cesta na katero zavijemo. Po sto metrih pridemo do manjšega parkirišča, kjer parkiramo (oktober, 2023).

Časi: Izhodišče - Žavcarjev vrh: 1 ura 45 minut.

Vzpon: Z mesta kjer smo parkirali gremo naravnost naprej po ozki makadamski gozdni cesti, ki nas sprva vodi ob potoku. Višje naša pot/makadamska cesta zavije ostro desno nazaj. Tu se makadamska cesta zooža in prične precej strmo vzpenjati. Te poti se sedaj držimo vse do samotne hribovske kmetije precej višje. Pod domačijo pot zavije desno navzgor mimo kmečkega poslopja (oktober, 2023) pri katerem nato pod robom gozda zavije levo. Naše poti, ki se prelevi v kolovoz se držimo naravnost. Hitro nas pripelje v gozd, kjer se pričnemo zmerno strmo vzpenjati. Višje gremo mimo razpadlega kmečkega poslopja in čez nekaj metrov višje mimo lesene kmečke hiše tik nad katero se odpre razgled vse do Ptujskega jezera. Nato nas pot ponovno vodi skozi gozd.
Hitro pridemo do ožje gozdne makadamske ceste, ki jo prečkamo naravnost in nadaljujemo s hojo naprej po kolovozu v gozd. Kolovoza se držimo kar nekaj časa, dokler nas že kar precej višje ne pripelje do razglednega travnatega slemena in makadamske ceste na kateri takoj zavijemo levo na pešpot, ki vodi preko travnika proti gozdu. Skozi ozek pas gozda se povzpnemo do naslednje makadamske ceste po kateri nadaljujemo levo. Makadam nas vodi mimo samotne kmetije na širokem razglednem slemenu. Ko je domačija za nami na robu gozda zavijemo levo/naravnost na gozdni kolovoz - nanj nas usmeri planinska markacija (oktober, 2023) - ne gremo naprej po naši cesti ali povsem levo. Po nekaj minutah hoje nas pot pripelje do Koče na Žavcarjevem vrhu.
Gremo mimo koče naprej in nato desno od kapelice za kočo naprej v gozd. Vzpenjamo se direktno v gozdnato pobočje po gozdnem kolovozu, ki nas v nekaj minutah pripelje na gozdnat in nerazgleden Žavcarjev vrh.

Povratek: Na izhodišče se vrnemo po isti poti.