Stare gore s parkirišča pri Podsredi - za gps sled, galerijo pritisni na zgornje ikone

Stare gore nad Podsredo

K cerkvi Žalostne Matere božje ali na Stare gore nad Podsredo kot so ljudsko poimenovane nas pripelje križev pot. Na prostranem travnatem vrhu nas pričakata dve kapeli in velika osrednja cerkev. Vsa ta svetišča nam dajo slutiti, da je to silno star kraj, kjer so častili božanstva že v časih, ko so tod okoli lomastili Ajdi in je nesrečni Žličar pasel ovce na strmih pobočjih Vetrnika. Da ...

Izlet na Stare gore nad Podsredo je primeren tudi za otroke stare 2 do 3 leta.

Družinski izlet: Izlet je primeren za otroke stare 2 do 3 leta. Otroke bo navdušila slikovita in razgledna pot mimo številnih kapelic križevega pota.

Zahtevnost: Lahka označena pot.

Oprema: Običajna pohodniška oprema.

Višina: 396 m
Višina izhodišča: 242 m
Višinska razlika: 154 m

Izhodišče: Pripeljemo se do Bistrice ob Sotli, kjer nadaljujemo proti Podsredi. Na križišču pred Podsredo nadaljujemo naprej po cesti proti Kozjemu. Čez približmo 200 metrov parkiramo na parkirišču poleg gasilskega doma na desni strani ceste.

Časi: Izhodišče - Stare gore 20 minut. Krožen povratek Stare gore - izhodišče 35 minut.

Vzpon: Gremo mimo gasilskega doma in za njim po asfaltni cesti levo navzgor proti naselju Gradišče. Takoj ob gasilskem domu je prva kapelica križevega pota, ki nas vodi do Starih gor. Ko pridemo do druge zavijemo iz asfaltne ceste levo na široko pešpot križevega pota. Okljukasta pot nas pripelje na rob Starih gore. Mimo velike osrednje cerkve Žalostne Matere božje se sprehodimo do višje ležeče in večje kapele Svete Ane ter za njo do konca prostranega travnatega vrha.

Sestop: Vrnemo se do 14. postaje križevega pota, oziroma stare kapele svetega Mohorja in Fortunata. Ob njenem desnem robu zavijemo desno navzdol na gozdno pešpot. Držimo se te poti in po morda 10 minutah pridemo do stare propadajoče hiše (marec, 2015). Pot nas v širokem levem ovinku okoli hiše pripelje na makadamsko cesto. Zavijemo levo in se držimo makadama vse do regionalne ceste po kateri smo se pripeljali. Tu gremo ponovno levo in se po nekaj 100 metrih hoje ob cesti vrnemo na izhodišče.