Svete gore iz Bistrice ob Sotli - za gps sled, galerijo pritisni na zgornje ikone

Svete gore nad Bistrico pri Sotli

Svete gore nad Bistrico pri Sotli se nahajajo na severnih podobočjih Orlice. So starodaven romarski kultni prostor, katerega zgodovina sega daleč v preteklost. Na vrhu se nahaja velika cerkev Matere božje, okoli nje pa so nanizane kapela svetega Sebastijana, Lurška kapela, kapela svetega Jurija in svetega Martina. Nižje nas pot vodi mimo kapele Božja noga, ki se nahaja ob izviru ...

Krožna pot na Svete gore nad Bistrico ob Sotli so primerne tudi za družine z otroki.

Družinski izlet: Izlet je primeren za otroke stare 3 do 4 leta. Na bolj strmih predelih jim po potrebi pomagamo z nošenjem. Otroke bodo pritegnili razgled na Sotelsko gričevje in številni starodavni sakralni objekti, ki s svojo postavitvijo in videzom omogočajo lahko vživitev v preteklost kraja.

Zahtevnost: Lahka označena pot.

Oprema: Običajna pohodniška oprema.

Višina: 527 m
Višina izhodišča: 215 m
Višinska razlika: 312 m

Izhodišče: Po dolenjski avtocesti se zapeljemo do Brežic. Tu avtocesto zapustimo in se po regionalni cesti zapeljemo do Bistrice ob Sotli. Parkiramo ob veliki cerkvi v naselju.

Časi: Izhodišče - Svete gore 45 minut, krožen povratek Svete gore - Bistrica ob Sotli 40 minut.

Vzpon: S hojo pričnemo ob glavni cesti proti Bizeljskemu. Ko gremo mimo stare osnovne šole in preko mosta bomo kmalu prišli do razcepa s tablo za pešpot na Svete gore. Zavijemo desno in takoj še na križišču levo med dve hiše na pešpot, ki gre tik ob zadnjem delu posloja in strmim pobočjem. Pešpot je nekoliko skrita in jo hitro spregledamo, začetek pa je označen s slabo vidno tablo. Pričnemo se vzpenjati in kmalu pridemo do asfaltirane ceste. Gremo naravnost navzgor po njej za markacijami. Držimo se je vse do kapelice na levi strani ceste. Tu zavijemo na makadamsko cesto, ki vodi mimo kapelice. Že po nekaj desetih metrih nas zelena tabla z napisom Svete gore (april, 2015) usmeri levo v gozd na kolovoz, ki hitro preide v pešpot. Le-ta se precej hitro vzpenja v pobočje. Po morda 10 minutah pridemo do gozdne ceste vsekane v pobočje. Nadaljujemo levo in nekaj časa sledimo markacijam v obliki avstrijske zastave. Nad zadnjim precej strmim delom ceste nas pričaka znamenje. Nadaljujemo desno mimo njega. Te poti se držimo še nekaj minut, ko pridemo do razpotja. Naravnost je kapela Božja noga, mi pa nadaljujemo desno v pobočje proti Svetim goram. Vzpenjamo se po precej slabo nadelani pešpoti.

(Eden od uporabnikov nas je 04.08.2020 obvestil, da je ta del poti zaradi podora neprehoden, obhod pa zaradi številnih podrtih dreves zelo otežen)

V pomoč so nam rumeno-rdeče markacije. Po dobrih 10 minutah hoje pridemo do sadovnjaka. Prečkamo ga in pridemo do asfaltirane ceste in kapelice pod veliko staro hišo. Pod kapelico zavijemo levo na pešpot, ki nas po nekaj minutnem vzponu pripelje na Svete gore.

Sestop: Sprehodimo se do najvišje, zadnje kapele in se ob njeni levi strani spuščamo po ozki asfaltirani cesti ob kateri je moderen križev pot. Cesta se strmo spusti do prvih hiš in takoj za njimi zavije levo. Držimo se je vse do smerokaza za Božjo nogo. Tu se spustimo levo navzdol kapele in nato naprej po kolovozu mimo njen navzdol. Že po kakšni minuti hoje pridemo do razpotja, kjer smo prvotno zavili desno proti Svetim goram. Od tu se vrnemo na izhodišle po prvotni poti.