Golte od hotela Golte - za gps sled, galerijo pritisni na zgornje ikone

Golte

Golte so zakrasela planota na vzhodnem delu Kamniško-Savinjskih Alp. Na zahodnem delu planote so smučarske proge, ki jih poleti s pridom izkoriščajo gorski in downhill kolesarji. Pri hotelu Golte in pri koči Trije ploti je poskrbljeno za zabavo pohodnikov in tistih, ki so radi visoko, a se jim ne da hoditi in so izkoristili gondolo in sedežnico. Več miru je na vzhodnem delu planote. Na ...

Družinski izlet na Golte za otroke.

Družinski izlet: Izlet je primeren za otroke stare 3 do 4 leta. Na prvem delu poti občasno prečkamo stezo za downhill kolesa. Spusti kolesarjev so zelo atraktivni, vendar lahko tudi nevarni in moramo na temu delu poti paziti na otroke.

Zahtevnost: Lahka z označena pot. Sledimo tablam z napisom Pot po Golteh.

Oprema: Običajna pohodniška oprema.

Višina: 1571 m
Višina izhodišča: 1356 m
Višinska razlika: 215 m

Izhodišče: Avtocesto zapustimo na izvozu Šentrupert, Gornji grad, Mozirje. V Mozirju na drugem krožnem križišču zavijemo proti Šmihelu in Goltem. Čez približno 2 kilometra prispemo do križišča, kjer zavijemo desno proti Goltem (če se na Golte povzpnemo z gondolo, zavijmo tu levo proti gondolski postaji) in se preko Šmihela po ovinkasti cesti povzpnemo vse do hotela na Golteh. Parkiramo lahko tudi na parkirišču pri Alpskem vrtu.

Časi: Pot nima izrazitega vrha. Celotna krožna pot nam bo vzela 1 uro 30 minut.

Vzpon: Iz izhodišča gremo levo mimo zgornje postaje gondole in nato za njo desno navzgor. Za hotelom Golte zavijemo levo na široko kolovozno pot/cesto, ki nas vodi po smučišču. Občasno prečkamo stezo za downhill kolesa. Sledimo oznakam Pot po Golteh, ki nas pripeljejo na vrh smučarske proge. Pred tem izpustimo ovinek levo do vrha Medvedjak. Naše široke poti se držimo preko smučišča vse do koče Trije ploti. Za kočo gremo desno in nadaljujemo z vzponom na zaobljen travnat vrh nad akumulacijskim jezerom. Tu se pot položi. Gremo do konca slemena, oziroma do ograde, kjer zavijemo levo. S hojo nadaljujemo mimo klopc vse do roba gozda, kjer pot zavije desno preko travnatega pobočja. Za skupino smrek se pričnemo prečno spuščati preko široke smučarske proge proti koči Stari stani, kjer sta tudi dve postaji smučarskih sedežnic. Pred kočo zavijemo ostro desno nazaj. Hodimo pod sedežnico, a hitro zavijemo levo na gozdno pešpot. Iz gozda pridemo do širokega travnatega pobočja, pašnika. Prečimo ga. Na sredini, pod električnim daljnovodom nas tabla usmeri desno navzgor v pobočje. Pridemo do travnate jase, pašnika, ki ga prečkamo, slabo vidna steza pa preide v gozdni kolovoz. Tu gremo mimo Kraškega brezna. Oznake na poti nas hitro usmerijo levo v gozd. Sledimo jim do Jezerc in nato naprej v gozdnato pobočje, kjer se po krajšem vzponu pot obrne desno in položi. Izmenično hodimo preko manjših jas, oziroma močno zaraščenih planin in skozi smrekov gozd. Pešpot se počasi obrne navzdol, preide v slab kolovoz in nas pripelje do gozdne ceste. Tu nadaljujemo levo. Takoj za prvim desnim ovinkom nas tabla usmeri desno navzdol na gozdni kolovoz. Mimo lesene hiške se spustimo v ozko pašno dolino, kjer se pot obrne desno nazaj in nas pripelje na gozdno jaso. Mimo mlake, nekdanje kali za napajanje živine, gremo naprej v gozd, kjer se pričnemo spuščati po gozdnem kolovozu. Vodi nas mimo jame Ledenice tik ob poti. Ogledamo si jo in gremo naprej po našem kolovozu. Držimo se ga vse do Mozirske planine z leseno kapelo. Ob tu gremo do makadamske ceste, ki nas levo pripelje do Mozirske koče nedaleč stran, ali pa zavijemo desno. Po nekaj 100 metrih hoje pridemo do Alpskega vrta. Vkolikor nismo parkirali ob vrtu, se od tu vrnemo na izhodišče.

Sestop: Na izhodišče nas vrne krožna pot.