Protiturški tabor Cerovo iz Cerovega za gps sled ali galerijo pritisni na zgornje ikone
Protiturški tabor Cerovo

Protiturški tabor nad Cerovim se uvršča med manjše tabore te vrste pri nas, velja pa za najbolje ohranjenega. Nahaja se na griču, ki je bil poseljen že v pradavnimi, kasneje pa je na njem stala rimska utrdba. Na ostankih te trdnjave so v 13. stoletju pozidali cerkvico svetega Nikolaja in jo verjetno konec 15. stoletja obdali z obzidjem. Ker je tabor sam majhen v primeru ...

Družinski izlet na protiturški tabor nad Cerovim je primeren za otroke stare 3 do 4 leta, a ga bodo večji del zmogli tudi mlajši.

Družinski izlet: Izlet je primeren za otroke stare 3 do 4 leta, vendar ga bodo velik del zmogli prehoditi tudi otroci stari 2 do 3 leta. Slednjim zlasti med krajšimi vzponi skozi gozd po potrebi pomagamo pri hoji. Če nam je opisana krožna pot predolga si jo lahko precej skrajšamo z vzponom po poti povratka. S pomočjo učnih tabel poti Po sledeh vodomca lahko otrokom na slikovit način predstavimo življenje v gozdu in njegove prebivalce. Sprehodimo se lahko do globokega vhoda v Županovo jamo ter otrokom pokažemo fosile na skali pred njem. Protiturški tabor si lahko ogledamo tudi pod vodstvom, čeprav bodo njegove visoke stene z obrambnimi stolpi same po sebi zanimive zlasti fantom. Ogled tabora lahko izkoristimo, da otrokom predstavimo eno najtežjih poglavij v zgodovini slovenskega naroda, dolgo obdobje krvavih turški vpadov na naše ozemlje.

Zahtevnost: Lahka označena pot.

Oprema: Običajna pohodniška obutev.

Višina : Protiturški tabor Cerovo: 493 m
Izhodišče (Cerovo): 406 m
Višinska razlika: 87 m

Izhodišče: Vozimo se po dolenjski avtocesti. Zapustimo jo na izvozu za Hotel - Gorsuplje in se držimo smeri za Grosuplje. Ko se pripeljemo v središče naselja se držimo smeri za Turjak. Pripeljemo se do krožnega križišča, kjer se ponovno držimo smeri za Turjak. Zapeljemo se skozi razpotegnjeno Ponovo vas, kjer smo v središču naselja pozorni na smerokaz, ki nas levo usmeri proti vasi Cerovo. Lokalna cesta se počasi vzpenja, mi pa se ves čas držimo leve smeri za Cerovo. Pred začetkom vasi se bomo pripeljali do urejenega, razglednega parkirišča, kjer parkiramo.

Časi: Izhodišče - Županova jama 30 minut, Županova jama - protiturški tabor Cerovo 15 minut, skupaj 45 minut. Krožen povratek 15 minut.

Vzpon: S hojo pričnemo po cesti ob kateri smo parkirali. Po nekaj korakih pridemo do križišča, kjer asfaltirana cesta zavije levo navzdol v vas Cerovo, mi pa tu nadaljujemo naravnost po makadamski cesti. Že po nekaj nadaljnih korakih gremo mimo razpotja, kjer nas desno navzgor v gozd usmerja planinski smerokaz za Grosupeljsko pot (februar, 2020). Po tej poti se bomo vrnili na izhodišče, oziroma, po tej smeri si lahko precej skrajšamo pot do protiturškega tabora Cerovo, pa tudi do Županove jame. Tu ne zavijemo desno, temveč gremo naravnost po naši makadamski cesti. Sprva hodimo ob robu prostranega travnika v plitvi dolinici, kmalu pa pridemo v gozd. Ko položna pot v nadaljevanju zavije desno gremo mimo razpotja, kjer bi levo navzdol prišli do izvira Podlomščice, medtem ko gremo naravnost. Kmalu pridemo do razpotja treh gozdnih kolovozov, zavijemo pa na desnega na katerega nas usmeri smerokaz. Sedaj precej ožji gozdni kolovoz se zmerno vzpenja skozi gozd, držimo pa se ga do prvega razpotja, kjer nas smerokaz usmeri desno na slabo viden kolovoz/pešpot. V nekaj minutah nas pripelje do asfaltirane ceste, kjer imamo levo le nekaj korakov do doma pred vhodom v Županovo jamo. Poljubno se sprehodimo do njenega vhoda, kjer si lahko ogledamo nekaj manjših fosilov. Nato se vrnemo in nadaljujemo naprej, oziroma desno, če ne gremo do Županove jame, po široki gozdni makadamski cesti. Držimo se je približno deset minut, ko postanemo pozorni na planinske markacije, ki nas usmerijo desno na pešpot po kateri se v dobri minuti vzpnemo do vznožja protiturškega tabora Cerovo.

Povratek: Vračamo se po kolovozu, ki vodi do tabora - pri leseni hiški desno navzdol. Vodi nas mimo zdravilne Votline Antona Puščavnika, kjer nadaljujemo desno naprej po makadamski cesti. Po morda 50 metrih nas oznaka učne poti Po sledeh vodomca (februar, 2020) usmeri na pešpot po kateri v nekaj minutah pridemo do prvotne poti (smerokaz Grosupeljska pot) tik pred izhodiščem.