Dragi uporabniki, gps sledi trenutno ne delajo. Hitimo z razvojem nove rešitve, saj je staro povozil čas. Hvala za razumevanje.

Ostrič iz Zagrada za gps sled, galerijo pritisni na zgornje ikone
Ostrič

Ostrič ali tudi Žabnik nam zaradi svojih travnatih pobočij in značilne piramidaste oblike hitro pade v oči tudi nižje iz doline. Razgled na njemu je naravnost navdušujoč, saj seže vse do Julijskih in Kamniško-Savinjskih Alp medtem, ko se za sosednjimi Brkini širijo globoki notranjski gozdovi in dviga mogočni Snežnik. Pokrajina se spušča počasi in daje občutek mehkobe, ki je na vrhovih ...

Pot na Ostrič bo otroke navdušila z bogatim ustnim izročilom, ki goro povezuje z rojstvom Belega Štrpeda.

Družinski izlet: Po starem pripovedovanju, ki ga je zbral Pavel Medvešček, je Ostrič gora, kjer je bilo nekoč veliko polhov. Vsakih sedem let se je tam ob pomoči lune in zlatokljunega sokola Lunja izlegel Beli polh Štrped. To je majhna in plašna živalca z belim kožuščkom, sokoljimi očmi in krili namesto prednjih nog, iz ušes pa mu rastejo jesenovi listi. Podnevi spijo pod bukovimi koreninami, ponoči pa neslišno letajo okoli in pomagajo revnim, bolnim in pomoči potrebnim. Pot na Ostrič je primerna za otroke stare 3 do 4 leta. Mlajšim po potrebi pomagamo z nošenjem, še zlasti ob premagovanju vršnega sicer kratkega, a strmega pobočja.

Zahtevnost: Lahka označena pot.

Oprema: Običajna pohodniška oprema.

Izhodišče: 756 m
Višina: 1056 m
Višinska razlika: 300 m

Izhodišče: Iz avtoceste zapeljemo v Kozino in z vožnjo nadaljujemo proti Podgradu. V Obrovu zavijemo proti vasi Golac in tu proti vasi Zagrad. Parkiramo na širokem in razglednem parkirišču tik pred vasjo.

Časi: Zagrad - Ostrič 1 ura 15 minut. Krožen povratek preko Medvižice in Razsušice 2 ure 15 minut.

Vzpon: Po cesti po kateri smo se pripeljali gremo naprej skozi vas Zagrad in se držimo levo. Višje za vasjo se asfaltirana cesta prelevi v makadamsko. Kmalu smo pozorni na pohodniško tablo, ki nas vodi desno na pešpot v gozd. Sprva ozka pot se višje precej razširi in kratko stopimo tudi na slabo gozdno cesto, a jo hitro zapustimo. Višje smo pozorni, da ne zaidemo nazaj na gozdno cesto, oziroma kolovoz, temveč se držimo naše pešpoti, ki vodi levo. Pozorni moramo biti na precej obledele markacije (april, 2017). Pot nas pripelje do žičnate obore, kjer nadaljujemo naravnost, nato pa se teren prične vedno bolj odpirati. Čedalje bolj bleda pot nas vodi preko travnatega sveta posutega z brini in redkimi borovci. Gremo mimo razpotja s starimi smerokazi na deblu borovca od koder imamo do Ostriča še 15 minut hoje. Pot nas pripelje na sedlo med Grižo in Ostričem. Tu zavijemo levo na stezico, ki vodi direktno v pobočje. Po kratkem, a sorazmerno strmem vzponu pridemo na razgledni vrh.

Sestop: Spustimo se do sedla in nadaljujemo levo. Pešpot in markacije se počasi povsem izgubijo, a je orientacija lahka. Držimo se desnega gozdnega roba nad nami. Kmalu bomo prišli do kolovoza, kjer se nahajajo planinski smerokazi. Vodijo nas proti Razsušici, oziroma Glavičorki. Pot se po nekaj 10 metrih konča, gremo pa levo preko široke čistine proti robu gozda, kjer bomo naleteli na žično oboro (april, 2017). Skozi njo gremo naprej po gozdni pešpoti. Do sedaj redke in obledele markacije postanejo gosto posute in dobro vidne. Večinoma zložna ali povsem položna pot nas vodi skozi pretežno bukov gozd. Ko se v nadaljevanju kratko vzpnemo pridemo do razpotja, kjer imamo desno 10 minut do skalnate Medvižice. Po lastni izbiri se povzpnemo nanjo, sicer nadaljujemo levo proti Razsušici. Pot sledi terenu in se občasno nekoliko spusti ali dvigne in nas po približno 20 minutah hoje pripelje na nerazgledno in od Medvižice precej manj skalnato Razsušico. Tu se nahaja več planinskih smerokazov. Sledimo smeri za Zagrad.
Sprva se skozi gozd spuščamo med večjimi skalami, a se teren hitro omehča in pot nekoliko položi. Nižje, ko se pot obrne desno navzdol smo levo zgoraj pozorni na oznako, ki nas opozarja na razgled. Še naprej sledimo markacijam in se spuščamo skozi gozd. V nadaljevanju se pot občasno položi, pripelje pa nas do označenega razpotja, kjer nadaljujemo desno proti Zagradu. Sedaj se skozi gozd spuščamo po kolovozu. Pripelje nas do široke čistine za katero stopimo na gozdno makadamsko cesto. Držimo se je vse do vasi Zagrad.