Šentjungert iz Galicije za gps sled, galerijo pritisni na zgornje ikone
Šentjungert

Šentjungert se nahaja na vzhodnem delu Ložniškega gričevja. Sam vrh ni preveč razgleden, zato pa nas toliko bolj navduši razgled na prevalu nekaj minut hoje pod cerkvijo. Ko po sorazmeno hitrem vzponu skozi gozd končno pridemo na plano pred nami zasije vzhodna Savinjska ravan s hribovji, ki jo obkrožajo. Pogled seže vse tja do Boča. Marsikateri dvatisočak bi se pritožil, zakaj ...

Izlet na Šentjungert nas vodi po vzhodnih obronkih Ložniškega hribovja, zmogli pa ga bodo prehoditi tudi mlajši otroci.

Družinski izlet: Izlet je primeren za otroke stare 3 do 4 leta. Pot je skozi gozd nekoliko bolj strma, a se jo da z nekaj motivacije premagati, saj ta del vzpona ni dolg. Ko stopimo iz gozda, se nam na slemenu odpre izvrsten razgled proti vzhodu. Na vrhu, ki ni razgleden, je planinska koča in stara cerkev svete Kunigunde veliko klopi in gugalnica.

Zahtevnost: Lahka označena pot.

Oprema: Običajna pohodniška oprema.

Izhodišče: 288 m
Višina: 565 m
Višinska razlika: 277 m

Izhodišče: Vozimo se po štajerski avtocesti. Zapustimo jo na izvozu za Žalec in z vožnjo nadaljujemo proti Velenju. Zapeljemo se do kraja Velika Perišica, kjer zavijemo desno proti Pernovu in Galiciji. Cesta, ki nas vodi proti vzhodu se predhodno nekoliko vzpne, nato pa se spusti v dolino potoka Podsevšnica. Tu se cesta počasi obrne levo, sledimo pa ji vse do Doma krajanov, kjer parkiramo. Okoli Doma imamo na voljo dovolj parkirnih mest.

Časi: Galicija - Šentjungert 1 ura. Krožen povratek Šentjugert - Galicija 1 ura 30 minut.

Vzpon: Od Doma krajanov se vrnemo na cesto po kateri smo se pripeljali. Hodimo morda 100 metrov do križišča, kjer nas pohodniški smerokaz usmeri levo na lokalno cesto. Držimo se je mimo domačije višje in sledimo markacijam ob cesti, ki je na ključnih mestih označena s puščicami smeri našega izleta. Ceste se držimo kar nekaj časa, dokler višje, potem ko prečkamo razgleden travnik, ponovno ne pridemo v gozd. Markacija nas 30 metrov pred zadnjo domačijo usmeri desno v gozd. Tu lahko nadaljujemo naravnost ali desno po markirani pešpoti, obe se po kakšni minuti hoje združita. Prvih nekaj minut je vzpon nekoliko hitrejši, se nato položi, pa zopet obrne direktno v breg. Ta del poti je dokaj strm, a se nato pot povesi prečno v pobočje in tudi nekoliko položi. Pripelje nas do stopnic in nad njimi do razglednega sedla in domačije. Tu je križišče več pristopov. Desno se bomo vračali, sedaj pa nadaljujemo levo mimo domačije navzgor po ozki asfaltirani cesti. Po približno petih minutah hoje pridemo do planinskega doma Šentjungert in cerkev.

Sestop: Vračamo se po isti poti, a le do križišča pri domačiji, kjer sedaj nadaljujemo naravnost proti Lopati. Asfaltirana cesta se prevesi v makadamsko vodi pa nas po vrhu slemena skozi gozd. Držimo se je kar nekaj časa, nato pa se obrne navzdol. Gozd se umakne sadovnjakom in travnikom, pot pa postane razgledna. Približno 10 metrov za leseno hišo Pri Vrhovšek nas markacija usmeri desno v gozd na pešpot. Precej strmo se spuščamo vse do asfaltirane ceste, kjer nadaljujemo desno, a že čez nekaj metrov za prvo domačijo mimo katere gremo zavijemo desno na kolovoz, ki nas vodi čez travnik. Hitro stopimo na ozko pešpot, ki se levo odcepi od kolovoza. Vodi nas ob in med ograjami vinogradov in skozi kmečke sadovnjake. Nižje se pešpot obrne desno. Držimo se je naravnost navzdol in pripelje nas do asfaltirane ceste, kjer nadaljujemo desno. Nižje pridemo do križišča, kjer ne nadaljujemo desno, temveč naravnost. Še naprej se ceste držimo naravnost, nato pa nas vodi skozi vas. Cesta se kratko povzpne in nas pripelje do križišča, kjer nadaljujemo levo. Te ceste se ves čas, tudi na naslednjem križišču, držimo naravnost. Pripelje nas do roba gozda in velikega posestva levo. Tu nadaljujemo naprej v gozd po kolovozu. Že čez nekaj metrov zavijemo desno, nato pa gremo pod teniškim igriščem (maj, 2017), kjer se naša pot obrne levo. Kolovoz se prelevi v položno gozdno pešpot. Pripelje nas do razglednega travnika, kjer se levo že vidi naše izhodišče pri Domu občanov. Prečkamo travnik in zavijemo levo navzdol po kolovozu. Pripelje nas do ceste po kateri smo se prvotno povzpeli na Šentjungert. Od tu se na izhodišče vrnemo po isti poti.