Razsušica (Glavičorka) iz Zagrada za gps sled, galerijo pritisni na zgornje ikone
Razsušica-Glavičorka

Pot na Razsušico, oziroma Glavičorko nas vodi mimo Ostriča in Medvižice. Preko vseh treh vrhov vodi zelo lepa in razgibana krožna pot. Poseben čar te poti ni samo odmaknjena pokrajina slovenske Čičarije, kjer bomo v snegu ali blatu zlahka opazili sledove volkov, temveč tudi skrivnostnost starodavnega slovenskega verovanja, ki se je v drobcih ali v izginjajočem ustnem izročilu ...

Na Razsušico, oziroma Glavičorko se z majhnimi otroki odpravimo iz Zagrada iz obratne smeri, kot je opisano v izletu.

Družinski izlet: Razsušica, oziroma tudi Glavičorka je eden od vrhov, kjer so staroverci, bolj sicer znani v Posočju, ritualno kurili kresove. Tudi sosednji Ostrič nosi svojo vlogo v starodavnem slovenskem izročilu. Ta vrh je domovanje in rojstni kraj bajeslovnega Štrpeda, belega polha s sokoljimi očesi in krili namesto nog. Pot na Razsušico mimo Ostriča je predolga za družinski izlet, z otroki starimi 4 do 5 let pa se lahko nanjo povzpnemo po smeri, ki je opisana med povratkom. V tem primeru nam bo pot vzela markirano 1 uro in 15 minut časa, ravno pol manj kot mimo Ostriča.

Zahtevnost: Lahka označena pot.

Oprema: Običajna pohodniška oprema.

Izhodišče: 756 m
Višina: 1083 m
Višinska razlika: 327 m

Izhodišče: Iz avtoceste zapeljemo v Kozino in z vožnjo nadaljujemo proti Podgradu. V Obrovu zavijemo proti vasi Golac in tu proti vasi Zagrad. Parkiramo na širokem in razglednem parkirišču tik pred vasjo.

Časi: Zagrad - Razsušica, oziroma Glavičorka 2 uri 30 minut. Krožen povratek 45 minut.

Vzpon: Po cesti po kateri smo se pripeljali gremo naprej skozi vas Zagrad in se držimo levo. Višje za vasjo se asfaltirana cesta prelevi v makadamsko. Kmalu smo pozorni na pohodniško tablo, ki nas vodi desno na pešpot v gozd. Sprva ozka pot se višje precej razširi in kratko stopimo tudi na slabo gozdno cesto, a jo hitro zapustimo. Višje smo pozorni, da ne zaidemo nazaj na gozdno cesto, oziroma kolovoz, temveč se držimo naše pešpoti, ki vodi levo. Pozorni moramo biti na precej obledele markacije (april, 2017). Pot nas pripelje do žičnate obore, kjer nadaljujemo naravnost, nato pa se teren prične vedno bolj odpirati. Čedalje bolj bleda pot nas vodi preko travnatega sveta posutega z brini in redkimi borovci. Gremo mimo razpotja s starimi smerokazi na deblu borovca. Pot nas pripelje na sedlo med Grižo in Ostričem, kjer nadaljujemo naravnost. Pešpot in markacije se počasi povsem izgubijo, a je orientacija lahka. Držimo se desnega gozdnega roba nad nami. Kmalu bomo prišli do kolovoza, kjer se nahajajo planinski smerokazi. Vodijo nas proti Razsušici, oziroma Glavičorki. Pot se po nekaj 10 metrih konča, gremo pa levo preko široke čistine proti robu gozda, kjer bomo naleteli na žično oboro (april, 2017). Skozi njo gremo naprej po gozdni pešpoti. Do sedaj redke in obledele markacije postanejo gosto posute in dobro vidne. Večinoma zložna ali povsem položna pot nas vodi skozi pretežno bukov gozd. Ko se v nadaljevanju kratko vzpnemo pridemo do razpotja, kjer imamo desno 10 minut do vrha skalnate Medvižice. Sledimo planinskim smerokazom, ki nas usmerijo levo proti Razsušici. Pot sledi terenu in se občasno nekoliko spusti ali dvigne in nas po približno 20 minutah hoje pripelje na nerazgledno Razsušico.

Sestop: Na vrhu Razsušice, oziroma Glavičorke se nahaja več planinskih smerokazov. Sledimo smeri za Zagrad. Sprva se skozi gozd spuščamo med večjimi skalami, a se teren hitro omehča in pot nekoliko položi. Nižje, ko se pot obrne desno navzdol smo levo zgoraj pozorni na oznako, ki nas opozarja na razgled. Še naprej sledimo markacijam in se spuščamo skozi gozd. V nadaljevanju se pot občasno položi, pripelje pa nas do označenega razpotja, kjer nadaljujemo desno proti Zagradu. Sedaj se skozi gozd spuščamo po kolovozu. Pripelje nas do široke čistine za katero stopimo na gozdno makadamsko cesto. Držimo se je vse do vasi Zagrad.