Mali Golak z gozdne ceste pri Predmeji za gps sled, galerijo pritisni na zgornje ikone
Mali Golak

Mali Golak ima precej zgovorno ime, ki pa ne izhaja iz njegove višine temveč iz njegove uporabnosti. Na Golakih so svoj čas pasli živino in so bili zato goli. In ker je bila najmanjša planina ravno na najvišjem Golaku, je ta pač postal znan kot Mali Golak. To današnim kartografom še vedno ne gre v račun, zato je na marsikaterem zemljevidu Mali Golak napačno poimenovan kot Veliki. ...

Pot na Mali Golak nas vodi skozi divjino Trnovskega gozda in je primerna za otroke stare 4 do 5 let.

Družinski izlet: Izlet je primeren za otroke stare 4 do 5 let. Pri vzponu na Mali Golak z majhnimi otroki se na izhodišče vračamo po isti poti, saj je krožen povratek preko Tihe doline precej daljši.

Zahtevnost: Lahka označena pot.

Oprema: Običajna pohodniška oprema.

Izhodišče: 990 m
Višina: 1495 m
Skupna dosežena višina: 505 m

Izhodišče: Vipavsko hitro cesto zapustimo na izvozu za Ajdovščino, kjer se držimo naravnost za Vipavo, Idrijo in Col. Zapeljemo se do krožnega križišča v središču Ajdovščine, kjer zavijemo levo. Te ceste se držimo do oznak za Lokavec, kjer zvijemo desno. Tej cesti sedaj sledimo vse do Predmeje. Ko pridemo do večjega križiša in prvih hiš v Predmeji nadaljujemo naravnost proti Lokvam. Med vožnjo smo pozorni smo na lesene oznake, ki nas usmerijo desno na asfaltirano cesto proti Golaku in koči, 45 minut. Ob tem križišču, parkiramo.

Časi: Izhodišče - Iztokova koča pod Golaki 45 minut, Iztokova koča - Mali Golak 45 minut. Krožen povratek Mali Golak - izhodišče preko Tihe doline 2 ure.

Vzpon: S hojo pričnemo po asfaltirani cesti v smeri Golaka in koče. Že po morda 10 metrih hoje se naša cesta prelevi v makadamsko, na križišču gozdnih makadamskih cest pa se držimo naravnost. Kmalu pridemo do naslednjega razpotja gozdnih cest, kjer zavijemo desno. Naša cesta kmalu zvije levo, postane slabše vzdrževana in tudi vzpenja se hitreje. Kmalu se zooža v široko gozdno in dobro nadelano pešpot. Višje pridemo do gozdne makadamske ceste, kjer sledimo desno planinskim smerokazom za Iztokovo kočo in Mali Golak. Na širokem križišču, stičišču več gozdnih cest in pešpoti sledimo oznaki za kočo, 5 minut. Dobro označena in nadelana pešpot nas skozi pretežno bukov gozd pripelje do Iztokove koče. Pri koči sledimo planinskemu smerokazu za Mali Golak. Po nekaj minutah hoje po dobro označeni in nadelani poti pridemo do razpotja položne-naravnost in strme poti-desno. Odločimo se za strmo pot. Vzpenjati se pričnemo direktno v s skalami posuto pobočje. Vzpon je sprva razmeroma strm, a višje v gozdni grapi strmina popusti. Nad grapo se v okljukih vzpenjamo po gozdnatem, s skalami posutem pobočju. Višje nas pot pripelje do razpotja za Predmejo-desno. Tu se bomo krožno vračali, sedaj pa se držimo naravnost. V nadaljevanju nas zmerno vzpenjajoča pot vodi po slemenu Malega Golaka. Nekaj minut pred prihodom na razgledni vrh se gozd počasi umakne ruševju.

Sestop: Do razpotja za Predmejo se vrnemo po isti poti. Na tem razpotju zavijemo levo proti Predmeji. Po gozdnatem pobočju se spušamo prečno po ozki in slabo označeni pešpoti (julij, 2015). Nižje nas vodi skozi gosto podrast, kjer se nekoliko izgubi. Na tem predelu sledimo zelo slabo nadelani poti, redke in precej obledele markacije pa nam niso v pretirano pomoč. Za veliko globeljo, mimo katere gremo, se prične pot vzpenjati, podrast pa se deloma umakne. V nadaljevanju pridemo do gozdne jase. Tu se držimo nekoliko bolj levo-naravnost in stopimo v gozd na ožji gozdni kolovoz. Nanj nas opozarjata tako možic kot obledela markacija. Kolovozu, ki počasi preide v pešpot sledimo naravnost. Pripelje nas na gozdno makadamsko cesto, kjer nadaljujemo levo, a smo že po nekaj minutah hoje pozorni na pešpot, ki se od naše ceste odcepi desno navzdol. Po nekaj minutah hoje prečkamo gozdno makadamsko cesto in se še naprej držimo naše dobro nadelane pešpoti. Pripelje nas do razpotja gozdnih cest, držimo pa se naravnost navzdol. Hitro pridemo do prve hiše zaselka Korenina na robu gozda. Gremo desno mimo hiše navzdol po ozki asfaltirani cesti. Vodi nas skozi razpršeno naselje Predmeja, mimo več hiš, športnega parka in planinske Koče Edmunda Čibeja v Tihi dolini. Ceste se držimo vse do regionalne ceste Col - Predmeja. Tu nadaljujemo desno, ceste pa se držimo do križišča preko katerega smo se pripeljali do izhodišča, kar nam vzame približno 15 minut hoje. Na križišču zavijemo desno proti Lokvam in našemu izhodišču, ki ga dosežemo po približno 20 minutah hoje.