Kremžarjev vrh od gorske kmetije Lampret za gps sled, galerijo pritisni na zgornje ikone
Kremžarjev vrh

Kremžarjev vrh se nahaja visoko nad Slovenj Gradcem, saj se tu Pohorje iz zahodne smeri prvič povzpne krepko nad 1000 metrov nadmorske višine. Pokrajina je tipično pohorska. Povsod široki gozdovi v katere se širijo cvetoči travniki samotnih gorskih kmetij. Pa vendar marsikje na pobočjih Pohorja nad dolino Mislinje gozd ponovno osvaja ozemlja, ki so mu jih nekoč odvzeli za pašo in ...

Pod Kremžarjevim vrhom se nahaja planinska koča, kjer se lahko otroci okrepčajo s sirovimi štruklji.

Družinski izlet: Družinski izlet na Kremžarjev vrh je primeren za otroke stare 3 do 4 leta. Dobrih pet minut hoje pod sicer nerazglednim vrhom se nahaja Koča pod Kremžarjevim vrhom.

Zahtevnost: Lahka označena pot.

Oprema: Običajna pohodniška oprema.

Izhodišče: 995 m
Višina: 1163 m
Višinska razlika: 168 m

Izhodišče: Zapeljemo se v Slovenj Gradec. Ne zavijemo proti mestnemu središču, temveč se držimo obvoznice. Na velikem krožnem križišču pri trgovini Hofer zavijemo proti smučišču Kope. Nato kmalu zapustimo prednostno cesto in zavijemo levo-naravnost za Kramžarico. Peljemo se mimo naselja. Približno 100 metrov za zadnjo hišo zavijemo desno na makadam v smeri več smerokazov, sledimo pa tistemu za Kramžarico. Na naslednjem razpotju zavijemo ostro levo ter nato na naslednjem razpotju desno za kmetijo Lampret. Po daljšem vzponu se peljemo mimo kmetije Lampret. Približno 200 metrov za kmetijo parkiramo na razpotju z visokim križem, oziroma razpelom.

Časi: Izhodišče - Kremžarjev vrh 30 minut.

Sezona: Vsi letni časi. V mokrem in v zimskih razmerah se pri prečenju grebena pazimo zdrsa po strmih travnikih pod vrhom.

Vzpon: Na razpotju ob križu se nahaja več planinskih smerokazov. Zavijemo levo na kolovoz proti Koči pod Kremžarjevim vrhov. Vzpon je sprva dokaj strm, a se višje pot nekoliko položi. Nazaj se odpira pogled na Malo Kopo. Pot nas vodi mimo razpotja levo za Šmartno pri Slovenj Gradcu in desno za kočo. Zavijemo proti koči. Hitro za razpotjem pridemo na razgledno sleme, kjer hodimo nad strmimi košenicami. Proti zahodu se odpre najlepši razgled na celotni poti, medtem ko je proti vzhodu greben poraščen in zato nerazgleden. Preden nas pot popelje nazaj v gozd gremo mimo razpotja, levo Koča pod Kremžarjevim vrhom, medtem ko je naravnost vrh in prav tako smer za kočo. Držimo se naravnost. Ko stopimo v gozd smo pozorni na puščico - smerokaz, ki nas usmeri desno na stezo po kateri se v dobri minuti povzpnemo na Kremžarjev vrh.

Sestop: Z vrha se spuščamo nazaj po široki pešpoti ki gre sprva po slemenu navzdol, nato pa nižje zavije levo do razpotja s smerokazi za Vuzenico in Kopo. Tu gremo naprej po naši še vedno široki poti desno navzdol proti koči. Pot se hitro položi in nas vodi mimo kapelice. Po dobri minuti hoje pridemo do Koče pod Kremžarjevim vrhom. Od koče se vrnemo do kapelice ter pri njej zavijemo desno in takoj zatem levo za Šmartno. Ozka pešpot se zložno spušča skozi gozd vse do kolovoza, kjer nadaljujemo naravnost. Pot se občasno nekoliko položi, pa prične zopet hitreje spuščati. Sem pa tja se odpre razgled na Mislinjsko dolino. Naše poti se držimo vse do makadamske cesti pri gorski kmetiji Lampret. Tu zavijemo levo in se po cesti vrnemo na izhodišče do katerega imamo dobrih 5 minut hoje.