Medvižica iz Zagrada za gps sled, galerijo pritisni na zgornje ikone
Medvižica

Medvižica je še eden izmed vrhov v Čičariji, ki je višji od Slavnika. Medvižica je neposredni sosed Razsušice, oziroma Glavičorke. Pot nas vodi mimo lepo zaobljenega in travnatega Ostriča, zato podobno sliko pričakujemo tudi na Medvižici, a nam vzpetina pripravi pravo presenečenje. Zadnjih nekaj minut vzpona poteka po z globokimi razpokami razbrazdanim skalnatim pobočjem. Kot ...

Zahtevnost: Lahka označena pot.

Oprema: Običajna pohodniška oprema.

Izhodišče: 756 m
Višina: 1081 m
Višinska razlika: 325 m

Izhodišče: Iz avtoceste zapeljemo v Kozino in z vožnjo nadaljujemo proti Podgradu. V Obrovu zavijemo proti vasi Golac in tu proti vasi Zagrad. Parkiramo na širokem in razglednem parkirišču tik pred vasjo.

Časi: Zagrad - Medvižica 1 ura 45 minut. Krožen povratek preko Razsušice oziroma Glavičorke 1 ura 25 minut.

Vzpon: Po cesti po kateri smo se pripeljali gremo naprej skozi vas Zagrad in se držimo levo. Višje za vasjo se asfaltirana cesta prelevi v makadamsko. Kmalu smo pozorni na pohodniško tablo, ki nas vodi desno na pešpot v gozd. Sprva ozka pot se višje precej razširi in kratko stopimo tudi na slabo gozdno cesto, a jo hitro zapustimo. Višje smo pozorni, da ne zaidemo nazaj na gozdno cesto, oziroma kolovoz, temveč se držimo naše pešpoti, ki vodi levo. Pozorni moramo biti na precej obledele markacije (april, 2017). Pot nas pripelje do žičnate obore, kjer nadaljujemo naravnost, nato pa se teren prične vedno bolj odpirati. Čedalje bolj bleda pot nas vodi preko travnatega sveta posutega z brini in redkimi borovci. Gremo mimo razpotja s starimi smerokazi na deblu borovca. Pot nas pripelje na sedlo med Grižo in Ostričem, kjer nadaljujemo naravnost. Pešpot in markacije se počasi povsem izgubijo, a je orientacija lahka. Držimo se desnega gozdnega roba nad nami. Kmalu bomo prišli do kolovoza, kjer se nahajajo planinski smerokazi. Vodijo nas proti Razsušici, oziroma Glavičorki. Pot se po nekaj 10 metrih konča, gremo pa levo preko široke čistine proti robu gozda, kjer bomo naleteli na žično oboro (april, 2017). Skozi njo gremo naprej po gozdni pešpoti. Do sedaj redke in obledele markacije postanejo gosto posute in dobro vidne. Večinoma zložna ali povsem položna pot nas vodi skozi pretežno bukov gozd. Ko se v nadaljevanju kratko vzpnemo pridemo do razpotja, kjer imamo označeno desno 10 minut do vrha skalnate Medvižice. Po morda dveh minutah hoje pridemo do skalnatega vršnega dela Medvižice. Strm, a kratek, vzpon nas pripelje nad krošnje dreves ter nato preko številnih globokih skalnatih razpok na razgledni vrh.

Sestop: Do zadnjega razpotja se vrnemo po isti poti, nato pa zavijemo desno proti Razsušici. Pot sledi terenu in se občasno nekoliko spusti ali dvigne in nas po približno 20 minutah hoje pripelje na nerazgledno in od Medvižice precej manj skalnato Razsušico. Tu se nahaja več planinskih smerokazov. Sledimo smeri za Zagrad. Sprva se skozi gozd spuščamo med večjimi skalami, a se teren hitro omehča in pot nekoliko položi. Nižje, ko se pot obrne desno navzdol smo levo zgoraj pozorni na oznako, ki nas opozarja na razgled. Še naprej sledimo markacijam in se spuščamo skozi gozd. V nadaljevanju se pot občasno položi in nas pripelje do označenega razpotja, kjer nadaljujemo desno proti Zagradu. Sedaj se skozi gozd spuščamo po kolovozu. Pripelje nas do široke čistine za katero stopimo na gozdno makadamsko cesto. Držimo se je vse do vasi Zagrad.