Lipnik iz Kali na Ravni - za gps sled, galerijo pritisni na zgornje ikone

Lipnik

Lipnik se nahaja na jugo-zahodnem robu Podgorskega krasa nad vasjo Rakitovec. Nudi odličen razgled na celo Istro, Tržaški zaliv in Jadransko morje. Leži v subregiji, ki jo tvorijo Podgorski kras, Čičarija in Podgrajsko podolje in je del regije Mediteranski svet.

Zahtevnost: Lahka označena pot.

Oprema: Običajna pohodniška oprema.

Višina: 804 m
Višina izhodišča: 401 m
Višinska razlika:
Skupna dosežena višina 516 m.

Izhodišče: Vozimo se po avtocesti Ljubljana - Koper. Ven zapeljemo pri izvozu za Črni Kal. Nato nadaljujemo po stari cesti proti morju. Pozorni smo na večje križišče do katerega pridemo kmalu za Črnim kalom in nas usmerja levo proti mejnemu prehodu Šočerga. Nadaljujemo po tej cesti in hitro pridemo do križišča, kjer nas table usmerjajo proti Loki, Podpeči, Zanigradu, Zazidu. Po tej cesti nadaljujemo vse do Zazida, kjer zapeljemo skozi vas. Sedaj smo pozorni na veliko kal na naši levi strani. Do nje pridemo po dobrem kilometru vožnje za vasjo. Je na mestu, kjer cesta zavija desno. Pred njo je parkirišče in je ne moremo spregledati. Imenuje se Kal na Ravni. Tu parkiramo.

Časi: Izhodišče - Lipnik 1 ura 40 minut, Lipnik - izhodišče 1 ura 20 minut.

Vzpon: Ob parkirišču, ob vznožju planote, bomo opazili planinske table, že močno vraščene v drevo in tako komaj berljive. Usmerjajo nas desno po kolovozu, ki se rahlo vzpenja. Že po slabih 100 metrih bomo prišli do steze, ki zavije desno. Je dokaj slabo vidna, zato moramo biti pozorni. Vodi direktno proti vznožju planote, vendar zelo hitro, že po kakšni minuti hoje zavije močno levoi. Skozi mediteranski gozd hodimo po ozki stezi. Na levi strani bomo opazili manjšo kal. Pot je markirana in ji sledimo do makadamske ceste. Tu zavijemo desno in že po približno 50 metrih pridemo do železniške proge. Prečkamo jo, gremo naravnost in zelo hitro zavijemo desno po makadamski poti, ki ji sedaj sledimo vse do vrha planote. Med hojo gremo mimo razgledišča, kjer lahko dobro vidimo kal, kjer smo parkirali in pokrajino, ki se širi pod planoto. Na razgledno točno nas opozori tudi tabla. Na sami točki je rdeča petkraka zvezda. Hodimo naprej po makadamu. Pridemo do križišča, kjer nas table usmerjajo proti Goliču in Kraškemu robu levo in desno proti Lipniku. Vkolikor želimo narediti krožno pot gremo levo, sicer gremo desno. Sledimo kolovozu, ki nas pripelje na travnato planoto. Pot se nadaljuje in sedaj sledimo slabo zvoženemu kolovozu, ki nas pelje skozi z drevesi redko posejano travnato pokrajino. Vzpenjamo se direktno v hrib dokler ne pridemo do kolovoza, ki našega seka pravokotno. Le-ta vodi po sredini doline skozi celotno planoto. Tu zavijemo desno in sledimo temu glavnemu kolovozu. Po približno 30 minutah hoje je na naši levi strani, rahlo za nami Golič. Lipnik je desno od nas tudi nekoliko nazaj. Sedaj moramo biti zelo pozorni na slabo shojeno travnato stezo, ki nas desno vodi proti Lipniku. Nanjo nas opozarja majhen možic. Levo enako slabo shojena steza vodi na Golič. Tu opazimo markacijo na kamnu ob poti. Mi gremo seveda desno proti Lipniku. Hodimo po slabo shojeni stezi, ki nas vodi po travnatih pobočjih proti robu planote. Po dobrih 15 minutah hoje zavije desno in kmalu, po nekaj minutah hoje, pridemo do vrha Lipnik na robu planote, kjer nas pričaka rdeč križ.

Sestop: Na izhodišče se vrnemo tako, da nadaljujemo s hojo po robu planote. Pot je izredno razgledna in odprta tudi proti planot in njenim travnatim pobočjem. Po približno 25 minutah hoje začne steza, ki je sicer slabo shojena, zavijati desno in hitro pridemo do prvih dreves. Po nekaj minutah hoje pot ponovno zavije bolj levo. Tu se priključimo slabo vidnemu kolovozu, ki nas kmalu pripelje na prvotni kolovoz. Na tej točki zaokrožimo naš pohod in se po prvotni poti vrnemo na izhodišče.