Boskovec od Mozirske koče - za gps sled, galerijo pritisni na zgornje ikone

Boskovec

Boskovec je najvišji vrh razgibane planote Golte, ki se nahaja na vzhodnem obrobju Kamniško-Savinjskih Alp. Ponavadi so najvišji vrhovi glavni magnet pohodnikov in ostalih obiskovalcev naših planin in gora, a za Golte to ne velja. V poletnih mesecih Boskovec precej sameva, saj večina obiskovalcev zavije proti gostinski ponudbi in vrvežu vrh smučišč na zahodnem delu planote. ...

Boskovec je primeren za družinski izlet, saj krožna pot nanj ni strma in niti predolga.

Družinski izlet: Izlet je primeren za otroke stare 3 do 4 leta. Na poti prečkamo zelo lepo Hleviško planino z dvema velikima kaloma. Severni zgornji konec planine imenovan Isteje je razgleden proti Smrekovcu. Tu so tudi klopi. Ta del poti je najlepši in tudi manj obljuden zato si lahko tu vzamemo več časa za uživanje v lepi naravi in družbi otrok. Omeniti je potrebno tudi zelo dobro kuhinjo Mozirske koče (avgust, 2016).

Zahtevnost: Lahka označena pot.

Oprema: Običajna pohodniška oprema.

Višina: 1587 m
Višina izhodišča: 1356 m
Višinska razlika:
231 m

Izhodišče: Avtocesto zapustimo na izvozu Šentrupert, Gornji grad, Mozirje. V Mozirju na drugem krožnem križišču zavijemo proti Šmihelu in Goltem. Čez približno 2 kilometra prispemo do križišča, kjer zavijemo desno proti Goltem (če se na Golte povzpnemo z gondolo, zavijmo tu levo proti gondolski postaji) in se preko Šmihela po ovinkasti cesti povzpnemo do Alpskega vrta. Tu z vožnjo nadaljujemo naravnost po makadamski cesti. Spustimo se do Mozirske koče cca. 200 metrov naprej in parkiramo.

Časi: Izhodišče pri Mozirski koči preko Isteje - Boskovec 1 ura, Povratek Boskovec mimo Javarce - Mozirska koča 1 ura.

Vzpon: Od Mozirske koče se povzpnemo po makadamski cesti po kateri smo se pripeljali, a le do prvega razpotja. Tu sledimo smerokazu, ki nas usmeri na široko pešpot, kolovoz proti Isteje-Boskovcu. Gremo mimo lesene cerkvice in se počasi vzpenjamo skozi iglast gozd. Višje gremo mimo jame Ledenice. Pot nas pripelje do spodnjega dela Hleviške planine. Mimo kala pridemo do razpotja z več smerokazi, kjer naša pot zavije desno proti Boskovcu. Po ozki pešpoti v zmernem vzponu prečimo planino in se povzpnemo do velikega kala ob širokem kolovozu. Sprva položen kolovoz nas vodi proti severu vrh planine do neizrazitega in razglednega sedla imenovanega Isteje. Tu se nahaja nekaj klopi in razpotje, kjer vodi naravnost poti proti Smrekovcu. Smerokaz nas usmeri desno v gozd proti Boskovcu. Kmalu se spustimo na manjšo planino, oziroma gozdno jaso, kjer nas markacije usmerijo na širok a slabo vzdrževan gozdni kolovoz. Sprva se vzpenjamo precej hitro, a strmina kmalu popusti. Vrh kolovoza nas oznake ponovno vodijo levo v gozd. Po nekaj minutah nekoliko hitrejšega vzpona pridemo do razpotja, kjer se bomo desno krožno vračali proti Mozirski koči mimo Javarce. Tu zavijemo levo. Precej položna pot nas po nekaj minutah hoje po gozdnatem grebenu pripelje na vrh Boskovec.

Sestop: Do prvega razpotja pod vrhom se vračamo po isti poti, nato pa na razpotju zavijemo levo proti Javarci in Mozirski koči. Po krajšem zmernem spustu skozi gozd pridemo do gozdne jase, kjer zavijemo levo na slab kolovoz. Po nekaj 10 metrih hoje smo pozorni na oznako, ki nas vodi desno v gozd. Pot se sprva zmerno spušča, a se hitro povsem položi. Pripelje nas do naslednjega gozdnega kolovoza, kjer zavijemo levo. Kratko se spustimo do naslednjega tokrak širšega kolovoza. S hojo nadaljujemo desno, povsem položna pot pa nas pripelje do konca kolovoza in do razgledne planine Javarce, ki se deloma zarašča (avgust, 2016). Tu se nahaja več pohodniških smerokazov. Zavijemo proti Mozirski koči v gozd. Sprva se zmerno spuščamo po slabem gozdnem kolovozu. Le-ta nižje preide v ozko pešpot, ki se precej položi. Po krajšem prečenju gozdnatih pobočij pridemo do klopce z razgledom na dolino pod nami. Tu se pot obrne desno in v nekaj minutah se spustimo do lesene cerkvice nedaleč stran od Mozirske koče.