Ruška koča na Arehu iz Ruš za gps sled ali galerijo pritisni na zgornje ikone
Ruška koča na Arehu

Ruška koča na Arehu je najstarejša pohorska planinska postojanka. Zgrajena je bila že leta 1907 v bližini znamenite cerve svetega Areha iz 17. stoletja. Ruška koča ni samo planinski temveč tudi kulinarični cilj, saj je znana po dobri ponudbi domačih, planinsko usmerjenih jedi. Je tudi izhodišče za planinske poti do bližjih in tudi bolj oddaljenih pohorskih ciljev kot so slap Šumik, Framski slap, Klopni vrh ali štiri ure oddaljena ...

Zahtevnost: Lahka označena pot.

Oprema: Običajna pohodniška obutev.

Ruška koča na Arehu: 1246 m
Izhodišče: 309 m
Višinska razlika na poti: približno 916 m

Izhodišče: Gledamo z zahoda se po štajerski avtocesti vozimo proti Mariboru. Sprva se držimo smeri za Dravograd/Center, nato pa avtocesto zapustimo na izvozu za Pohorje/Razvanje. Preko naselij Limbuš, Laznica in Bezena se zapeljemo v Ruše. V Rušah se držimo glavne ceste. Na krožnem križišču se ne držimo smeri za Dravograd, temveč ga zapustimo na drugem izvozu. Cesta nas vodi skozi staro mestno jedro. Ko gremo mimo velike župnijske cerkve na desni strani nas cesta čez približno 150 metrov pripelje do urejenega parkirišča na levi strani, kjer parkiramo.

Časi: Izhodišče v Rušah - Ruška koča na Arehu: 2 uri 40 minut

Vzpon: S parkirišča, kjer smo parkirali gremo desno ob glavni cesti, nato pa se čez nekaj 10 metrov držimo desno in ne levo ob glavni cesti. Gremo mimo več planinskih smerokazov naprej po lokalni cesti. Čez morda 50 metrov nas planinski smerokaz za Ruško kočo (november, 2022) usmeri čez cesto med dve hiši. Gremo čez tesno dvorišče na koncu katerega se povzpnemo po betonskih stopnicah mimo zadnje hiše in gremo naprej, sedaj po pešpoti, proti gozdu nad naseljem. Ovinkasta pešpot nas v nekaj minutah pripelje do razgledišča s kalvarijo in klopco (november, 2022). Pot nas vodi naprej mimo kalvarije. V zmernem vzponu kmalu pridemo do asfaltirane ceste. Tu je na leseni tabli označenih več planinskih smeri. Držimo se smeri za Areh - Ruška koča, ki nas usmeri levo naprej po asfaltirani cesti.
Kar nekaj časa se držimo naš ceste, ki nas vodi mimo posameznih hiš. Višje pridemo na manjše sedlo, ob katerem stoji križ. Nadaljujemo rahlo desno po markirani cesti (ostro levo Lorbekov vrh in domačija Dobnik), s katere pa gremo že po nekaj korakih še enkrat desno na slabšo cesto, po kateri kratek čas nadaljujemo, nato pa nas markacije povedejo levo v gozd, skozi katerega se kratko strmeje vzpnemo, nato pa se hitro vrnemo na cesto, kateri sledimo levo. Cesta se hitro obrne v desno in nas pripelje do bližnje hiše, kjer se vzpnemo čez dvorišče.
Nad hišo nekaj časa hodimo ob robu gozda, nato pa ob kapelici pridemo do druge ceste, mi pa nadaljujemo desno do bližnje asfaltirane ceste, kjer gremo levo. Po cesti hitro pridemo do razgledne vasi Martnica, kjer se odpre razgled na dolino reke Drave in pobočja Kozjaka. Malo naprej gremo s ceste desno ter se vzpenjamo pod električno napeljavo, cesto pa nekoliko višje prečkamo, še nekaj korakov naprej pa dosežemo drugo cesto. Nadaljujemo po cesti, ki se razcepi, mi pa nadaljujemo rahlo desno proti Arehu/Ruški koči. Tudi v nadaljevanju sledi še nekaj razpotij, kjer sledimo oznakam za Areh/Ruško kočo (levo se odcepi pot proti Glažuti, v desno pa nekoliko naprej pot proti lovski koči).
Pred kmetijo Hleb zapustimo cesto in gremo desno na markirano pešpot, ki gre naprej skozi gozd in, ki po desni strani obide omenjeno kmetijo. Nekaj minut višje dosežemo obeležje NOB, za katerim prečimo širšo gozdno makadamsko cesto. Le malo naprej še enkrat prečimo makadamsko cesto, nato pa sledi daljša hoja skozi gozd, kjer ves čas sledimo planinskim markacijam. Višje prečkamo smučarsko progo, nato pa se skozi gozd vzpnemo do hotela Areh, za katerim pridemo na označeno razpotje. Nadaljujemo naravnost preko asfaltirane ceste v smeri Ruške koče do katere imamo samo še dobre tri minute hoje.

Povratek: Na izhodišče se vrnemo po isti poti.