Dragi uporabniki, gps sledi trenutno ne delajo. Hitimo z razvojem nove rešitve, saj je staro povozil čas. Hvala za razumevanje.

Vrh Krnic od doma Savica za gps sled, galerijo pritisni na zgornje ikone
Vrh Krnic

Vrh Krnic je manj znan in brezpoten vrh na dolgem in zelo slikovitem grebenu med Vrhom nad Škrbino in Voglom, ki si ga deli z Vrhom Planje, Rušnatim vrhom in Mejo. Planinci goro verjetno samostojno obiščejo zelo redko, saj jo od sosednjega Vogla loči manjše sedlo in slabih 15 minut lahke grebenske hoje. Si pa lahko na poti na znani Vogel turo z vzponom preko Vrha Krnic dodatno ...

Zahtevnost: Zahtevna, na kratkem predelu, neoznačena pot.

Oprema: Običajna pohodniška oprema.

Višinska razlika na zahtevni poti.

Izhodišče: 653 m
Višina: 1896 m
Višinska razlika: 1243 m

Izhodišče: Vozimo se po gorenjski avtocesti. Zapustimo jo na izvozu za Lesce in se preko Bleda in Bohinjske Bistrice zapeljemo do Ribčevega Laza. Tu zavijemo levo proti Ukancu. V Ukancu se držimo naravnost za slap Savico. Zapeljemo se do konca naše ceste. Parkiramo na velikem parkirišču ob planinskem domu Savica. Parkirišče je tekom glavne turistične sezone plačljivo.

Prehojen čas po zahtevni poti.

Časi: Izhodišče - Dom na Komni 2 uri 30 minut, Dom na Komni - Konjsko sedlo 2 uri, Konjsko sedlo - Vrha Krnic 1 ura 45 minut, skupaj 6 ur 15 minut. Povratek Vrh Krnic - dom Savica preko Žagarjevega grabna 3 ure 25 minut.

Sezona: Vsi letni časi. V zimskih razmerah je obvezna uporaba cepina in derez.

Prehojena razdalja po zahtevni poti.

Vzpon: Mimo planinskega doma Savica stopimo na pešpot, ki nas vodi do Doma na Komni in do Koče pod Bogatinom. Po dobri minuti hoje pridemo do vhoda za pot do slapa Savica. Tu se držimo levo in sledimo planinskim smerokazom za Dom na Komni. Hodimo po mulatjeri, ki se v okljukih večinoma zmerno vzpenja v sicer strmo gozdnato pobočje. Že visoko pod robom planote pešpot zavije desno v grapo imenovano Pekel. Pot kmalu ponovno zavije desno in se še naprej vzpenja v okljukih. Višje gremo mimo manjšega spodmola z jamo. Še naprej se držimo naše poti. Nekaj minut pod Domom na Komni gremo mimo razcepa za Črno jezero. Po nadaljni dobri minuti hoje pridemo do naslednjega razpotja za Kočo pod Bogatinom desno. Tu zavijemo levo in po dobri minuti hoje pridemo do Doma na Komni.
Mimo planinskega doma sledimo oznakam za žičnico Vogel (Rjava skala). Ozka pešpot se spušča skozi zaraščen gozd. Občasno se nekaj korakov bolj strmih in si po potrebi pomagamo z rokami, a vseeno zlahka napredujemo. Po približno 5 minutah pridemo do razpotja, kjer nas planinski smerokaz levo vodi proti žičnici Vogel, 4 ure 30 minut, in desno proti žičnici Vogel preko planine Govnjač 5 ur. Gremo levo po bližnjici. Pešpot se hitro nekoliko zooža, a je dobro nadelana in markirana. Sprva se sicer položna pot nekoliko spusti, nato pa sledi razgiban teren vzhodnega predela Komne, kjer se pot občasno položi, vzpne, pa zopet spusti. Po nekoliko daljšem in strmejšem vzponu sledi spust skozi pas ruševja, ki nas pripelje do razpotja in planinske poti, ki vodi levo proti Voglu preko planine Govnjač, 4 ure, desno imamo 30 minut do planine Govnjač. S hojo nadaljujemo levo. Sprva položna pot nas vodi po vzhodnem predelom planine Govnjač imenovanem Krošnja. Višje se zložno vzpnemo v manjšo dolinico med vrhom Pleše in Mohorjem, kjer se pričnemo spuščati proti skrajnemu vzhodnemu robu Komne. Tu se pešpot obrne desno proti Bohinjskemu Migovcu. Sprva zložna pot na kateri se odpre eden lepših razgledov na Bohinjsko jezero nas nato v zmernem vzponu pripelje na Planino za Migovcem. Obhodimo jo po njenem vzhodnem robu, nato pa se kratko vzpnemo do slabo označenega razpotja (oktober, 2019), kjer gre desno smer za Škrbino, Vrh nad Škrbino in Tolminski Kuk, levo pa za preval Globoko in Vogel. Nadaljujemo levo, vedno bolj razgledna pot pa nas v pretežno zmernem vzponu pripelje na Konjsko sedlo med slikovitim in brezpotnim Bohinjskim Migovcem in Mejo.
Na sedlu se nahaja razpotje, kjer gre naravnost navzdol smer in bližnjica za žičnico Vogel Rjava skala) in planino Zadnji Vogel, 2 uri 15 minut in desno za Vogel 1 ura 30 minut. Držimo se smeri za Vogel. Sprva se nekaj korakov vzpnemo, nato pa se pot obrne levo, sledi nekaj minut strmega vzpna za katerim se pot položi. Pred nami je sedaj dolgo in zelo slikovito prečenje strmih severnih sten brezpotnih gora Meje, Rušnatega vrha in Vrha Planje. Večinoma zložna in zelo razgledna pot sledi terenu in se občasno nekoliko vzpne ali spusti. Ves čas hoje se pred nami odpirajo razgledi proti Rodici, na smučišče Vogel ter proti osrednjim Julijcem okoli Triglava. Med hojo sem pa tja iz Žagarjevega grabna pokuka tudi Bohinjsko jezero. Po daljši hoji pridemo do razpotja, kjer gre desno smer za preval Globoko in planino Razor, levo za planino Zadnji Vogel ter naravnost za Vogel, 30 minut. Gremo naravnost, sprva se nekoliko spustimo, nato pa se pot, ki preči pobočja med Globokim in Vrhom Krnic prične vzpenjati. Pozorni smo na neoznačeno razpotje, ki ga zlahka spregledamo, kjer se strma pešpot odcepi desno v gruščnato pobočje. Kmalu pridemo na ozek greben z zelo strmimi pobočji, kjer se prične sicer kratek, a zahteven predel poti. Neoznačena in dobro vidna stezica nas vodi vrh travnatega grebena. Hitro pridemo do skalnatega predela, kjer je potrebno nekaj korakov poplezati, nato pa nadaljujemo naravnost vrh grebena. Sedaj pretežno zložna pot nas v slabih 3 minutah pripelje na travnat Vrh Krnic.
Če se želimo izogniti sicer kratkega in zelo slikovitega, a zaradi zelo ozkega in strmega grebena, precej vrtoglavega zahtevenega predela poti gremo mimo neoznačenega razpotja naprej po naši poti. Hitro, po morda 10 minutah hoje, pridemo tik pod s planinskimi smerokazi označenega sedla med Voglom in Vrhom Krnic, kjer imamo levo do Vogla 10 minut lahke hoje in desno do Vrha Krnic 5 minut lahke hoje po travnatem pobočju.

Sestop: S hojo nadaljujemo naprej po travnatem pobočju, po katerem se v nekaj minutah spustimo do sedla med Voglom in Vrhom Krnic. Tu se nahaja razpotje, kjer gre naravnost smer za Vogel, 10 minut, Kočo na Planini Razor ter levo za preval Globoko in Dom na Komni. Desno je smer za Črno prst in Ski hotel Vogel. Držimo se smeri za Črno prst. Precej gruščnata pot nas v zmernem spustu pripelje do naslednjega razpotja, kjer gre levo smer za Dom na Komni in desno za Črno prst in Ski hotel Vogel. Ponovno se držimo smeri za Črno prst, sledi pa prečenje severne vršne stene Vogla, ki se zaključi s kratkim in strmim vzponom, ki nas preko delno izpostavljenega pomola pripelje na vrh ozkega grebena po katerem se strmo spustimo na manjše sedlo. Ta sicer sorazmerno kratek spust je zahteven in dobro varovan z jeklenicami. Na sedlu pot zavije levo in se zmerno prečno spušča po deloma z melišči posutem pobočju. V pretežno zmernem spustu pridemo do naslednjega sedla in razpotja, kjer je levo smer za planino Zadnji Vogel 40 minut in Ski hotel 1 ura 20 minut, desno Šija 50 minut. Držimo se levo. Pot se zmerno spušča in preči pretežno z melišči posuta pobočja. Ko se po približno 10 minutah hoje melišča umaknejo travnatim pobočjem pokritim z zaplatami ruševja, pridemo do naslednjega razpotja, kjer je levo smer za Dom na Komni in Globoko ter desno smer za Orlovo glavo 1 ura in Ski hotel (Rjava glava) 1 ura 20 minut ter desno navzdol za planino Zadnji Vogel 30 minut in Rjavo skalo (Ski hotel) 1 ura 10 minut. Držimo se smeri za planino Zadnji Vogel. Precej gruščnata pot nas med zaplatami ruševja v pretežno zmernem spustu pripelje na planino Zadnji Vogel. Držimo se pešpoti, ki nas vodi po sredi zgornjega predela planine. Nato gremo skozi redek macesnov gozd, ki nas vodi mimo razpotja, levo za Komno in Konjsko sedlo ter desno za Rjavo skalo. Držimo se desno in hitro pridemo do sirarne mimo katere poteka smučarska proga po Žagarjevem grabnu.
Za sirarno nadaljujemo levo navzdol po makadamski cesti, oziroma pozimi smučarski progi. Nižje pridemo do razpotja makadamskih cest, kjer nas planinska oznaka usmeri levo za Ukanc in Zlatorog. Po dobri minuti hoje se nižje smučišče odcepi levo za sedežnico Zadnji Vogel, medtem ko nadaljujemo s hojo desno za Žagarjev graben. Pot se prične občasno strmo spuščati in da bi se izognili zdrsu iščemo shojene steze levo ali desno od makdamske ceste, oziroma ob robu smučišča. Tudi nižje se pot občasno položi, pa zopet strmeje spušča. Ko se, že precej nižje, pot obrne desno, proti spodni postaji gondole za smučišče Vogel, se pot položi. Te poti se sedaj držimo vse do že omenjene spodnje postaje gondole. Tu na asfaltirani cesti zavijemo levo navzdol in po dobrih 2 minutah hoje pridemo do ceste, ki vodi do doma Savica in našega izhodišča do katerega imamo še približno 45 minut hoje.